Bye bye Katherine... - Reisverslag uit Katherine, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Bye bye Katherine... - Reisverslag uit Katherine, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Bye bye Katherine...

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 December 2015 | Australië, Katherine

De laatste weken in Katherine waren super leuk en wat minder leuk. Ik was voor het eerst aanwezig bij karaoke bij RSL, waar ik in de bistro werkte, en dat was hilarisch! Iedereen dronken, iedereen zingen (behalve ik) en ik heb me doodgelachen. Om de week was er karaoke en ook ik heb de laatste 2x gezongen! De weken vlogen voorbij met de standaard dingen. In de ochtend op de camping werken en in de avond bij RSL. Vrijdag ervoor zorgen dat ik op werk afgezet werd zodat ik niet de bob was, na werk eerst bij RSL wat drinken dan naar golfy, eindigen in Kirby’s en zaterdag brak. Altijd mega gezellig!
Op werk ging het ook steeds beter, ik ging van runnen naar andere dingen doen en ik mocht ook eindelijk op zondag werken. Mega saai want het is mega rustig maar het is goed betaald.

Op een dag was de hele camping mistig van de rook. Er was een bushfire 50 km bij ons vandaan, was erg groot en brandde wel 10 km per dag af. Het was zo erg dat Dave vroeg of Sam een stukje wilde rijden om te zien of het onze kant op kwam. Ik was meegegaan en toen we terug reden naar de camping zag ik een stuk of 30 koeien naast de snelweg lopen. Omdat Brian een groot stuk land heeft had ik Dave gebeld om te vragen of het onze koeien waren. Ik moest werken dus kon niet helpen met ze binnen halen helaas. Het waren wel onze koeien en de dagen erna hebben we besteed om ze in de andere stukken land te krijgen. Dave en ik op een quadbike opzoek naar koeien in een land met heel veel bomen... Succes! We hadden er 7 gevonden en daar hield het mee op. Het was wel leuk om een keer gedaan te hebben! Het was heet, stoffig maar leuk!

Sam en Chantal waren van plan om verder te reizen. Maar een dag voordat ze weg gingen bleek er iets mis te zijn met de auto waardoor het nog 2 weken werd uitgesteld. Heel vervelend voor hen maar ik vond het stiekem niet zo erg. Sophie was ookal weg gegaan en Laurence kreeg op een dag heel vervelend nieuws dat hij de volgende dag direct naar huis is gevlogen. Sam en Chantal zijn uiteindelijk 29 nov weg gegaan en toen was ik alleen... De laatste week heeft het elke dag geregend. Nou, zeg maar rustig gestormd! De eerste nacht dat ik alleen sliep nadat Sam en Chantal weg waren zat ik rechtop in mn bed van schrik om de donder zo hard was. Het verlichtte de hele hemel zoiets heb ik nog nooit gezien. Ook hoorde ik vreemde voetstappen alsof iemand aan het rennen was. Dit kan niet want ik was alleen... Het was behoorlijk creepy zo in je uppie maar na die avond heb ik niks raars meer gehoord. Ook na een aantal flinke regenbuien zie je het gras gewoon groeien. Het gaat van een bruine dode wereld naar een groene levende wereld. Ik heb voor en na foto’s die moet ik alleen nog even op fb zien te krijgen.
Een week alleen en ik was ook van plan om verder te gaan. Het is best raar, je wilt graag verder gaan maar je wilt ook niet weg omdat je eindelijk mensen hebt leren kennen. Voordat ik bij RSL ging werken had ik de mensen van de campsite en meer eigenlijk niet. Maar bij RSL zag ik meer mensen en via via leerde ik weer andere kennen.

Vrijdag ben ik niet eens naar Kirby’s geweest en zaterdag was het karaoke avond. Het was weer super gezellig zoals elk weekend ookal waren er minder mensen. Zaterdagoverdag zijn Dave, Mick en ik nog een keer gaan vissen en ze hadden zoetwater rivier garnalen gevangen. Groot dat ze kunnen worden! En wat doe je ermee als ze gevangen zijn? Inderdaad. Eten! Eerst illegaal een klein vuurtje maken en daarna een beetje bakken. Even wachten, pellen en smullen maar! Dat is toch wel even wat anders dan die kleine cocktailgarnaaltjes die wij hebben. Maar man, wat is dat lekker. Zondag was de christmasparty van RSL en omdat ik er toch nog was had ik besloten om me erbij aan te sluiten. Dat was echt een top idee, een zwembad, gratis eten en gratis drank. Gezellige mensen en gewoon een mega chille laatste dag. In de avond nog even wat gedronken met mensen op de camping en maandag was het dan echt tijd om in te pakken en weg te gaan. Ik had mn bus geboekt naar Darwin en mn vlucht om 00:40 naar Brisbane. Nadat ik iedereen gedag had gezegd ben ik met de auto naar Russell en Viv gereden en zij hebben me gedropt bij de bushalte.

Ik ga iedereen weer onwijs missen die ik heb ontmoet in K-town (Katherine) maar als ik weer in de buurt ben, en ik moet er sowieso doorheen rijden wil ik ergens komen, ga ik zeker even gedag zeggen bij iedereen!

  • 07 December 2015 - 14:35

    Mama:

    goeie reis, lieverd en stuur je adres zodra je in brisbane zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 16548

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: