Regenseizoen is begonnen! - Reisverslag uit Katherine, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Regenseizoen is begonnen! - Reisverslag uit Katherine, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Regenseizoen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 November 2015 | Australië, Katherine

En er is weer een nieuwe week begonnen. Ik kan op de camping blijven werken als helpex dus dat scheelt me een hoop geld. En ik heb mn eerste loonstrook gekregen van de RSL en dat valt vies tegen. Ik verdien meer per uur, werk meer uur dan bij de golfy maar krijg minder betaald... Blijkbaar betaal ik 33% belasting. Er werd gezegd dat dit voor alle backpackers geldt maar dit gaat pas in vanaf juli 2016 dus ik nog even praten met iemand van de RSL. De week was niet heel erg boeiend verder. We moeten wat koeien verplaatsen naar een ander stuk land, dus eerst de hekken checken of alles nog heel is. Dat heeft ons 2 ochtenden gekost. Het is gewoon te warm om na 12en in de zon te staan. We hebben hierdoor wel een nieuwe route en een nieuwe plek bij de rivier ontdekt! Even gechilled en weer terug. Van het weekend was het HALLOWEEN!!! En blijkbaar doen ze hier wel wat met halloween. Het was mega druk op zaterdag bij RSL dus ik verveelde me niet. Ik verveel me sowieso niet daar, ik werk nu 5 avonden in de week bij RSL en maandag-vrijdag op de camping. Best goed geregeld denk ik zo.

Ik heb uiteindelijk een auto gekregen die ik kan gebruiken tot ik weg ga. YES!!!! Er zitten wel wat mankementen aan maar het rolt en het is veilig. Ik kan in ieder geval naar mn werk en ben niet meer afhankelijk van andere! Het is op het momet heel erg benauwd aan het worden en het zou niet lang meer duren voordat de eerste regen valt. En ja hoor, zondag was het zover. Ik zat bij de Mac om mn visum voor het 2e jaar aan te vragen en ineens begon het te regen. Naja, zeg maar hozen. Toen ik terug op de camping kwam was Dave al bezig met alle omgevallen bomen en takken aan de kant te schuiven zodat iedereen gewoon nog naar hun werk kon de volgende dag. Geen grote schade gelukkig maar sommige stukken boom waren behoorlijk groot. Dus ik mocht maandag van 8 tot 12 op de tractor de bomen weg slepen! Dat was echt heel leuk om te doen. Het regenseizoen is begonnen. We hebben sinds zondag elke dag een bui gehad. En een normale bui hier is een flinke regenbui in Nederland. Op het moment duren de buien 1 a 2 uur maar het kan ook uren of een paar dagen aanhouden blijkbaar. De weilanden beginnen al een aantal groene sprieten te krijgen dus de koeien zijn heel erg blij.

Nog niet alle plukkers zijn aan het werk want er valt niet zoveel te plukken. Aangezien ze zich nogal vervelend vonden het helemaal niet erg om te helpen tegen wat centjes met het opruimen van het park. Ik op de tractor, zij de bladeren en kleine takken opruimen. Vond ik best een goede deal! Zij blij met werk, ik blij want ik hoef geen blaadjes te harken. Brenda belde van de week ineens dat ze een andere baan heeft gevonden en dus even in Katherine is. Het was de bedoeling om een uurtje in katherine te zijn naar haar aansluiting zat vast in de regen en dat kon wel 2 dagen duren. Dus bleef ze gezellig bij mij slapen! We hadden al gedacht wat we gingen doen en het zou helemaal leuk worden. Vrijdagochtend op de camping werken en dan naar de stad een aantal dingen kopen die ze nodig had en vrijdagavond stappen. Totdat de nieuwe chauffeur vrijdagochtend belde dat hij al in katherine was... Helaas pindakaas, ik moest Brenda alweer afzetten . We hebben elkaar in ieder geval weer even gezien! Op haar nieuwe werk blijft ze 6 weken is het plan. Dat is dus 2 weken langer dan de planning was dus ik ga waarschijnlijk ergens heen zonder haar en dan moeten we elkaar maar weer ergens tegenkomen.

Het is intussen november. De maand dat ik ben weg gegaan vorig jaar. Het voelt wel raar hoor dat het al een jaar is. Ik blijf hier nog een maandje en dan ga ik ergens anders heen. Waarheen? Nog geen flauw idee. Ergens aan de kust. Misschien Brisbane of Cairns of toch Adelaide of Perth? Geen Sydney (ookal was het daar wel heel erg leuk) en geen Melbourne.

  • 08 November 2015 - 19:15

    Mama:

    dag schat, ben benieuwd waar je naar toegaat.
    Je maakt een keuze uit oost en west, dat is nogal een verschil hahaha
    in brisbane ben je al geweest.......
    we horen het wel.
    je hebt het in ieder geval nu naar je zin, houden zo.
    kus

  • 08 November 2015 - 19:16

    G. Elema:

    Hallo Marleen,
    Nog een goede tijd in Katharine. Als ik dit zo lees heb je het wel naar de zin.
    En over een maandje een andere uitdaging. We blijven je volgen.
    Groetjes, tante Gonny en oom Duurt.

  • 08 November 2015 - 21:22

    Papa:

    Hoi lieverd,
    goed om te horen dat het goed met je gaat. Spannend te weten dat je ergens heen gaat zonder te weten waar naar toe. Zo blijft het allemaal een groot avontuur.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 16551

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: