Vrienden, feest en geluk - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Vrienden, feest en geluk - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Vrienden, feest en geluk

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Juni 2015 | Australië, Cairns

De 10 urige busrit ging best prima al was ik wel gesloopt toen ik aankwam. 7 uur in de ochtend opzoek naar mn hostel. Het zonnetje scheen en het was heerlijk warm. Mooie dag om te varen! Nadat ik had gedouched en mn spullen had uitgezocht voor de whitsundays moest ik nog inchecken bij ABC travel. De nodige dingen doorgenomen en getekend en daarna was het tijd om mn vrienden weer te vinden! Harry, Nancy en Ellen zaten in hetzelfde hostel als ik maar die waren er een dagje eerder. Hier heb ik ook Suzie leren kennen. Met zn alle wat drank gehaald, gechilled en rond half 2 was het tijd om naar de boot te lopen. Onder weg ernaar toe kwamen we Nora en Becky tegen. We zaten allemaal op dezelfde boot dus dat is sowieso een groot feest. Op de boot aangekomen werd iedereen gechecked en het was weer multinationaal. Amerika, Canada, duitsers en engelse natuurlijk, Argentinie en zelfs iemand uit Israel. De eerste middag hebben we alleen in het water gezwommen en ik heb geprobeerd om op een stand up paddle board te staan. Een soort surfplank maar dan langer breeder en stabieler. En toch is het verrekte moeilijk om te blijven staan. Van de boot afspringen en van de plank was natuurlijk ook heel leuk! Na het spelen had iedereen toch best trek gekregen. 1 kok die heerlijk heeft gekookt beide dagen. De eerste avond hadden we aardappelpuree met vis en sla. Ge-wel-dig! Die avond hebben een aantal mensen drank spelletjes gespeeld en om 10 uur ging ik lag ik eindelijk in een bed want ik was nog steeds moe van de busrit. Best lekker geslapen!

Om half 7 de volgende dag werden we alweer gewekt. Vroeg uit de veren voor een normaal ontbijt. Toast met jam of pindakaas en cereal. Na het ontbijt ben ik nog even op bed gaan liggen en heb ik nog een goed uur geslapen. Daarna gingen we in kleine bootjes en werden we gedropt op shittie beach (ik heb de naam niet bedacht). Vanaf hier moesten we lopen naar Whitehaven beach. Het zand van dit strand is het puurste zand terug wereld. Heel zacht en erg goed om je huid mee te scrubben en zelf je sieraden met schoon te maken. Op dit strand heb ik ook krabben gezien! Blauwe krabben met gele poten, erg vreemd om te zien. Hier hebben we zo'n 2 uur doorgebracht. Helaas was het bewolkt, koud en waaide het heel hard. Terug op de boot begon de zon natuurlijk te schijnen! In de middag was het eindelijk tijd om te gaan duiken! Een briefing en een medisch former invullen en dan wachten tot je werd geroepen. Eenmaal aangekleed en in het water gingen we wat oefeningen doen. Wat doe als je je zuurstof ding kwijt raakt. Wat doe je als je water in je duikbril heb. Daarna was het tijd om te zwemmen! Heel raar om te ademen onder water. Ik heb veel vissen gezien en een grote Maori wrake, genaamd George. Grote vis joh! We hebben ongeveer 20 minuten gedoken en toen was ik al over de helft van mn zuurstof heen. Tijd om weer naar boven te gaan. Na het duiken mocht ik nog snorkelen maar dat is toch minder boeiend. Beetje zwemmen em daarna omkleden in droge warme kleding. Er werd een film aangezet en na het avond eten hebben nog wat spelletjes gespeeld, film gekeken en veel gelachen! Ik heb hier weer nieuwe mensen ontmoet! Is moeilijk om niet te doen op een boot. De volgende dag hebben we nog een hoop theorie gekregen over waar we nou eigenlijk geweest zijn em wat er nog meer leeft. Rond 12 uur waren we terug in Airlie beach.

Ine zou die dag langs komen em we zouden gaan stappen die avond. Eerst hebben we de lekkerste pizza ooit gegeten en daarna gingen we naar Phoenix. Hier zou iedereen zijn die op een boot was geweest. Een aantal bekende weer gezien en om 3 uur lag ik eindelijk weer in bed.
Ik moest de bus hebben van 9:20 de volgende dag dus snel alles gepakt te hebben en tegen Ine gedag te hebben gezegd was het weer tijd voor de volgende stop. Magnetic island!

Magnetic island, hier zou ik 2 nachtjes blijven en Charlotte weer zien! De eerste nacht was het bingo nacht. $5 om mee te doen en de laatste prijs was een geld prijs. Ik zat niet helemaal op te letten en moest nog 1 nummer. Nummer 30. Zegt iemand aan tafel op een gegeven moment "die is al geweest". Nou ik had het niet meer! Ik sprong op schreeuwde zo hard mogelijk dat ik bingo had nadat ik even gechecked had of nummer 30 echt al geweest was... En ja hoor, mn hart ging te keer en ik stond te trillen van de zenuwen maar ik had echt bingo. $382 kreeg ik aangereikt! Ik was helemaal gelukkig! Een drankje gedaan om het te vieren en de volgende dag ging ik samen met Lily naar de koala sanctuary. Dit was een klein parkje waar je met een gids alle dieren kon vasthouden en er gratis foto's van mocht maken! Dat is zeer zeldzaam hier in Australië haha. Ik heb vanalles vastgehouden, een krokodil van 18 maanden, schildpad, leguanen op mn hoofd gehad, andere lizard achtigen, slangen! En er was een black red tailed kakatoo die een zaadje uit je mond pakte. Super schattig! Er was ook een grote spin maar daar ben ik niet bij in de buurt geweest. Na de sanctuary hebben we een heel stuk gelopen om rock wallabies te zien. Dit zijn kleine wallabies is leven tussen de rotsen (de biologen hier zijn heel erg lui met de naamgeving). Ik heb er wel 25 gezien en dat waren ze niet eens allemaal. Rond etenstijd waren we terug en die avond heb ik gechilled met Nena! Dit was alweer mn laatste avond het dit eiland want hierna ging ik naar mission beach. Waar ik de highlight van mn reis zou hebben. Ik zou gaan skydiven!

Aangekomen in mission beach was het aan het regenen. Niet echt een goede voorspelling voor de komende dagen dus hopen dat de skydive niet wordt gecancelled! De eerste nacht viel ineens tijdens het eten de stroom uit. Geen elektriciteit is dus ook niks opladen. Dat betekent dus ook geen telefoon dus geen alarm... Gaat weer lekker. Gelukkig na 2.5 uur ging het licht weer aan. Om half 7 ging mn wekker en om half 8 werd ik opgehaald. Natuurlijk regende het weer maar dat was eigenlijk ook wel goed want rustig water bij white water rafting is wel een beetje saai natuurlijk. In de bus kwam ik mm amerikaanse vrienden weer tegen! Alleen zaten we niet in dezelfde boot helaas. Ik had de extreme versie en zij hadden de normale. Ik heb hier ook een nieuw meisje leren kennen, Izzy. We hadden direct een klik. Er waren 3 bootjes met 6 mensen per bootje en een instructeur (Macca). In mijn bootje zaten 2 engelse een Schot en 2 koreanen. Die laatste 2 snapte er niks van! We hoefde alleen maar te luisteren naar wat Macca zei en dat doen. Dat bestond uit "voorwaarts", "achterwaarts", "stop", "hou vast" en "zitten". Zo moeilijk is het niet. Alleen deden de koreanen het allemaal anders. Izzy en ik begonnen voorin de boot en dat ging heel goed. Totdat ik de eerste was die eruit viel. Heel rustig en erg grappig maar toch gebeurde het. Niks aan de hand, ik werd de boot weer ingetrokken en we gaan vrolijk verder. We gingen om de beurt ruilen zodat iedereen een keer voorin de boot had gezeten. Als laatste gingen de koreanen vooorin. Ze zaten niet echt stevig maar het ging redelijk goed. Totdat we in een stroomversnelling zaten en ze er allebei uitvielen. 2 van de 4 gingen ze redden en ik hield me vast want we gingen nog steeds alle kanten op. We draaide een beetje en raakte een rots die best stijl was en ik verloor mn evenwicht op de rand viel weer in het water achterste voren. Helaas ging een van de koreanen op me staan waardoor ik en naar beneden werd gedrukt en mm hoofd heel hard stootte tegen een rots. Wat was ik blij dat ik een helm op had. Ik kwam weer boven en hoorde Izzy in paniek gillen. Ze pakte me beet en probeerde me in de boot te trekken. Met een beetje hulp van andere was het gelukt. Iedereen weer semi veilig in de boot en ik had hoofdpijn. Ik denk zo'n 15 minuten later was mn hoofdpijn een beetje weggetrokken en begon het feest weer opnieuw. Ik was van plan om te blijven zitten dit keer dus toen Korea er weer uitviel dook ik naar Izzy haar kant. Helaas was Korea nogal onhandig en belandde zijn peddel vol in mijn gezicht tegen mn neus. Toen dacht ik dat ik alles had gehad. Gelukkig zei Macca hierna dat Izzy en ik weer voorin moest gaan zitten want Korea bakte er niks van. Buiten deze ongelukjes was het een geweldige dag! Van rotsen afspringen, zwemmen in de rivier en zelfs zonder bootje door een versnelling gaan. Ik was de eerste die riep of we nog een keer gingen. Eenmaal omgekleed in droge kleding ging we naar een pub om de foto's te bekijken, iets eten en wat drinken. En daarna was het tijd om weer verder te gaan. Terug naar Scottie's beach house. Even een slaapje gedaan, gegeten en weer geslapen. Want de dag was bijna aangebroken dat ik eindelijk ging skydiven! Totdat ik wakker was en ready to go om half 7 in de ochtend en een berichtje kreeg dat het niet doorging vanwege het weer. De hele dag zitten wachten en mn boek gelezen tot ik met de bus naar Cairns kon. Ik had mn bus al vervroegd maar moest toch lang wachten. Om half 6 kwam ik eindelijk aan in Cairns en zag ik Charlotte weer in het hostel. Dit was het weer voor nu! Hierna komt er nog een blog over mijn week in Cairns.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 16538

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: