Het zuidereiland en al op de helft! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Het zuidereiland en al op de helft! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Het zuidereiland en al op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag vriendjes en vriendinnetjes! Deze week niet veel spannende dingen gedaan. 7 uur op de bus... dat is veel te vroeg! Om 8 uur vertrok de ferry en als we die zouden missen hadden we pech. Gelukkig waren we op tijd en om 8 uur stipt vertrok de ferry. Het was 3.5 uur en wifi kostte $4 voor 40mb. Belachelijk duur dus... omdat we zo vroeg op waren ben ik het eerste uur maar gaan slapen en daarna zijn we een kaartspelletje gaan spelen. Maar man wat duren 3.5 uur ineens lang. Het was al aardig warm geworden toen we de ferry afgingen en moesten we wachten op onze nieuwe bus. De nieuwe bus was eigenlijk een kleinere oude bus waar we de eerste paar uur in moesten zitten en daarna kregen we weer een echte nieuwe bus. Die nieuwe bussen zijn toch wel wat beter.
Eenmaal aangekomen in Kaiteriteri kregen we met zn 4en een eigen kamer met badkamer! Heel chill. Kaiteriteri is een mooie plek en niet echt een hostel. Desiree, Terri en ik hebben nog even op het strand gelegen en gezwommen en daarna hebben we eten gemaakt. De volgende dag moesten we weer op tijd vertrekken naar de middle of nowhere. Westport. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Lake Nelson, hier heb ik lekker gelunched met de meiden en een paar mooie foto's gemaakt. In Westport zelf sliepen met 11 man op een kamer. Desiree en ik hadden het dubbelbed geclaimd. Omdat het al laat was toen we aankwamen zijn we maar snel eten gaan maken. Het plan was om na het eten een filmpje te kijken maar dat plan liep in duigen. Eerst deed de tv het niet en nadat die gemaakt was heeft niemand een film aangezet. Gratis wifi dus eigenlijk zat iedereen weer op zn telefoon. Ook hier hebben we verder weinig gedaan.
De volgende dag gingen we naar Lake Mihanapua. De beste backpackers bar van NZ met een heel verhaal erachter. We sliepen wederom met zn 4en op een kamer (hebben we ook geluk he!). Bij deze stop zat avondeten en ontbijt inbegrepen dus het kostte ook wat meer. Beide was wel mega lekker! In de avond hadden we een P-party. We moesten allemaal verkleed als iets wat begint met een P. Hier hadden we wel een half uur de tijd voor. Ik had ergens een kroontje vandaan gevist en ben als prinses gegaan. Desiree was Pocahontas, Terri was een pauw en Annika ging als een pompoen. Man wat zag ze eruit, geweldig! Helaas was het feestje een beetje dood dus zijn we maar op een beschaafd tijdstip gaan slapen. En wat heb ik lekker geslapen daar! Dik matras, lekker dekbed en een goed kussen. Jammer dat we er niet langer bleven.
De volgende ochtend hadden we een geweldig ontbijt. Pannenkoeken, bacon, fruit en nog veel meer. Helemaal volgegeten en toen de tas gepakt en naar de bus gelopen. Rond kwart voor 10 vertrokken we richting Franz Josef. Onderweg zijn we nog even gestopt bij mirror lake. Het water ligt hier zo stil dat de bergen reflecteren op het water. Heel erg mooi. Eenmaal aangekomen in Franz Josef kregen we een eigen cabin. Voor de prijs van een 6 persoonskamer sliepen we in een 4 persoons cabin. Het enige was dat we naar binnen moesten voor de douche, toiletten en keuken. Prima! In de avond hadden we een pizzafest. All you can eat pizza en daarna rock paper scissers contest. 1e prijs? Ledge swing tvw van een paar honderd dollar. Natuurlijk schrijf ik me daarvoor in! En natuurlijk lig ik eruit na de eerste ronde... Omdat Desiree en ik de volgende dag gingen paardrijden hebben we het niet te gek gemaakt.
Om 11 uur zaten we op het paard. Ik zat op Curry. Niet te groot en niet te klein. We hadden een rit van 2 uur geboekt en we zijn door 2 regenwouden gegaan en hebben de glaciers gezien. We zijn door rivieren gelopen en het landschap ging van alleen maar stenen naar bomen, hoog gras en veel bloemen. Echt geweldig! Voor het eerst in een westernzadel gereden. Niet echt aan te raden. Ik had pijn in mn zitbeentjes. Niet leuk meer. In de avond maar weer zelf gekookt. Naja, gekookt... opgewarmd. Spaghetti in tomatensaus op toast. Super goedkoop, super makkelijk en nog lekker ook! Daarna begon happy hour weer dus zijn we de bar ingedoken. Drankje gedaan, dansje gedaan en weer een geweldige avond gehad.
We vertrokken de volgende dag om half 8 met de bus. Was je laat? Dan zag je de bus wegrijden. Gelukkig waren we allemaal op tijd. Behoorlijk brak maar zonder iets te vergeten waren we ruim op tijd klaar voor vertrek. Ik dacht dat ik lange busritten wel gewend was maar dit sloeg echt alles. Dit was de meest vervelend rit tot nu toe maar dat komt misschien ook omdat ik brak was en niet echt lekker kon slapen in de bus... Ondanks dat het een lange rit was hebben we mooie uitzichten gehad tussen de bergen. Na een rit van 8 uur zijn we dan aangekomen in Wanaka. Ingechecked bij Xbase, bed gevonden en slapen. Om half 8 werd ik wakker en wilde ik spullen pakken om te gaan douche. Ik pakte mn tas en voelde ineens iets kouds aan de zijkant... ja hoor! Mn (paarse) shampoo was open gesprongen. Föhn zat onder, een aantal kleding stukken zaten onder, tas zat onder en natuurlijk ook mn toilettas. Hier werd ik behoorlijk chagrijnig van. Ik heb een halve rol wc papier meegenomen om mn tas mee schoon te vegen en de rest heb ik met kleding schoon geveegd. Met kleding en al onder de douche gegaan en daarna alles in de wasmachine gegooid. Daarna hebben we avondeten gemaakt, weer pasta maar een andere variant, en vervolgens weer het bed ingekropen. Wat een brakdag was dat.
We konden soort van uitslapen dit keer. De bus vertrok pas om 9 uur. Maar wat heb ik slecht geslapen zeg. Het kussen was ongeveer zo dik als een papiertje en het matras was ook niet het beste. Eenmaal wakker wil je graag even naar de wc en je tanden poetsen enzo. In dit hostel is het blijkbaar heel normaal om tussen half 8 en 9 de wc's schoon te maken en op de 2e verdieping zat niet eens een wc of badkamer. Dus we moesten met zn alle een gedeelde badkamer delen. Wat normaal niet zo erg is maar deze wel geteld 3 douched en 3 wc's. Dit wil je niet delen met 70 mensen die allemaal tegelijkertijd weg moeten. Ik ging maar opzoek naar een andere wc op een andere verdieping en die was nergens te bekennen. En daar betaal je dan $31 voor. Snel ontbijtje gehad en weer de bus in!
Na 5 minuten rijden kwamen we bij Puzzling World! Hier heb je een 3D doolhof en 5 illusie kamers. Geweldig! Het doel was om de 4 torens te vinden en daarna weer het begin. Terri en ik hebben er 40 minuutjes over gedaan denk ik. Daarna gingen we naar de kamers. De eerste kamer was meer een gang met schilderijen die je van verschillende hoeken kon bekijken. Daarna kwamen we in een kamer terecht die op een hoek van 15° is gebouwd. Man, wat is dit raar! Je loopt omhoog denk je. Maar het water stroomt ook omhoog wat voor je gevoel de verkeerde kant op gaat. Ik stapte die kamer binnen en ik kreeg direct de slappe lach. Het was zo raar en je snapt er helemaal niks meer van. Een schommel die scheef hangt, een pooltafel waarbij het balletje omhoog rolt als je het loslaat en nog meer vage dingen. Echt mind fuck tot de max. In weer een andere kamer hadden ze gezicht uitgeholt in de muur waardoor het lijkt alsof de gezichten je altijd aankijken waar je ook staat. Heel creepy. De Eames room (google maar) en je had nog 2 kamers waar je hersenen niks meer van snappen en logica totaal ontbreekt. Maar gaaf was het zeker.
Daarna hebben we nog een korte stop gemaakt bij een fruitmarktje. Snel wat fruit gehaald want veel vitamines krijg je niet binnen als backpacker. We zijn nu in Queentown. De hoofdstad van de adrenaline. De eerste mensen hebben al een bungyjump gedaan waar Anne 10 jaar geleden haar sprong heeft gedaan. Leuk om te zien maar iets te duur om zelf te doen. Ik ben de afgelopen week helemaal lek stoken door de zandvliegen, die zijn echt verschrikkelijk en genadeloos! Hier verblijf ik 3 dagen en hopelijk wordt het weer wat beter want het regent al 3 dagen. Ook is dit de stad waarbij we uit elkaar gaan. Gisteravond hebben we een pubcrawl gedaan met heerlijk eten voor cheap en daarna zijn we bij nog 2 barretjes geweest. Wat een domper zeg... De kiwi's weten niet hoe ze moeten feesten hier... Ik lag er in ieder geval bijtijds in.

We zijn de laatste 4 mensen die vanaf het begon al op de Nancy bus zitten en Terri en Annika gaan morgen weg en Desiree en ik gaan samen de dag daarna weg. Ik heb een top tijd gehad met die meiden en ik ga ze zeker missen. Ik dacht eerst dat Desiree en ik een andere buschauffeur zouden hebben maar we blijven gezellig op de Nancy bus bij Scottie aka Nancy Boy! Het is vandaag 2 feb wat betekent dat ik al op de helft van mijn NZ avontuur zit en ik het niet beter had kunnen bedenken. Hopelijk worden de laatste 14 dagen net zo geweldig als de eerste.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 16543

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: