Surfen, surfen, surfen!! En een beetje kerst. - Reisverslag uit Newtown, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Surfen, surfen, surfen!! En een beetje kerst. - Reisverslag uit Newtown, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Surfen, surfen, surfen!! En een beetje kerst.

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 December 2014 | Australië, Newtown

Maandag en dinsdag heb ik eigenlijk veel op het strand gelegen en weinig gedaan. Dinsdag was het tijd om mn tas te pakken voor surfkamp!! Ik kon mn backpack achterlaten op het kantoor van AB maar ik moest wel wat meenemen dus ik heb al het nodige in mn rugzak mee kunnen krijgen! Woensdagochtend 5:45 ging de wekker. Men, dat is vroeg! Om half 7 zaten we in de bus en kwart voor 7 reden we dan eindelijk weg. We moesten nog een aantal mensen ophalen in manly en daarna kon de 3.5 uur durende reis beginnen. Het duurde iets langer met een aantal tussenstops. In de bus was het super gezellig. De Nederlanders maakte de meeste herrie en omdat iedereen Nederlands sprak gingen de niet Nederlanders maar slapen. Gelukkig heb ik ook nog even kunnen slapen want ik was best moe. Toen we aankwamen op de camping in Bendalong Point zag ik weer een paar oude vrienden. Bart, Justin, Dave, Jeroen, Tom en Hans (zij gingen roadtrippen) zaten er al 2 dagen. Al snel kregen we eerst lunch en een korte speech over veiligheid enzo. Ook werd er gezegd dat er o.a. funnelweb spinnen rondliepen :(. Deze spinnen zijn dodelijk als ze je bijten en de bijt zelf schijnt ook veel pijn te doen. Ze zijn meestal te vinden na regen... laat het nou al geregend hebben toen we onderweg waren... Anyway, na de lunch hadden we onze eerste surfles! Ik had al 1 dag eerder gesurft maar dat was toch ff geleden en ik ben vaak meegenomen door een golf. Gelukkig waren het kleine golven. Na het surfen kregen we al avondeten en in de avond hebben we op het strand een kampvuurtje gemaakt! Helaas zaten er duizenden zandvliegen/larven die niks doen maar wel krioelen als de pest. Gelukkig had Nout een aantal stoelen meegenomen waar ik op kon zitten en ik mocht mn benen bij Hans kwijt! Goed geregeld weer :). Omdat het een lange dag was geweest en we om half 8 werden gewekt de volgende ochtend ging ik maar op tijd slapen. Kerstdag! Ik was om 7 uur wakker en we kregen een heerlijk kerstontbijtje met een broodje ei met bacon! Na het ontbijt ging de eerste groep, waaronder ik, al snel naar het strand. Een ander strand dan de dag ervoor want het weer was weer anders! Een heerlijke zonninge ochtend! Het surfen ging redelijk. De ene golf wat beter dan de ander maar dat peddelen is behoorlijk vermoeiend. Toen we het water uitmoesten lag ik op mn plank boven een paar rotsen. Ik dacht een stukje bodem te zien zonder rotsen dus ik wilde gaan staan. Ga ik toch op een rots staan en dus heb ik mn voet open gehaald. Heel slim van mij. Toen we eenmaal terug waren op het kamp hebben we nog even volley bal gespeeld en daarna was het alweer lunchtijd! Hier begon de regen. Het heeft de rest van de middag geregend en niet zo zachtjes ook. Toch ging mijn groep nog even surfen. In het water word je ook nat dus gewoon gaan! We hoorde ook hier en daar wat onweer maar toch gingen we het proberen. Nadat we ongeveer 10 minuten in het water lagen zagen we een bliksemschicht ergens boven de zee dus zijn we er toch maar uit gegaan. De 2e groep is niet eens meer gegaan. Dan moeten we ons maar vermaken op het kamp. Na het avondeten hebben we de foto's bekeken van de afgelopen dagen en een korte videoanalyse gehad wat er wel en niet goed ging. Daarna hebben we nog een aantal spelletjes gespeeld. Maar ik was zo moe dat ik na het eerste spelletje al mn bedje was ingekropen. 2e kerstdag! Onee... boxing day noemen ze het hier. Maar toch heeft het een aantal Nederlanders niet weerhouden om weer met kerstmuts te gaan surfen! Het was nog steeds niet geweldig weer maar het was droog. Onze laatste avond alweer! Aangezien het droog was werd het weer tijd voor een kampvuurtje en dit keer waren er niet eens beestjes bij! Is dat even gezellig!
Ik ging rond middernacht naar bed want ik wilde nog wel een beetje fit zijn voor de laatste dag!
De laatste ochtend was het weer vroeg opstaan en om 8 uur vertrokken we naar het strand. Man, wat was het koud! Ik had een ander merk wetsuit dan de andere dagen en deze was een stukje dunner dus in het water nog kouder. Het duurde even voordat ik eraan gewend was maar wat ging het de laatste dag toch goed! Ik had zeker de eerste 6 golven goed te pakken zonder finaal te vallen! De zee was rustig, er stond een klein windje en de golven waren niet te hoog, niet te laag en ik heb zelfs een paar bochtjes gemaakt. Perfect voor een laatste dag. We hebben denk ik 2 uur gesurft voordat de andere groep aan kwam lopen. Gelukkig was ik als eerste dus kon mijn kleding nog even drogen en kon ik rustig douche en mn tent opruimen. Na de lunch alles helemaal ingepakt en nog even relaxed in een stoel gezeten. Rond half 3 gingen we dan eindelijk terug naar collaroy. We moesten weer even stoppen in manly om de helft af te zetten en we waren rond 7 uur in collaroy. Ik had hier niks gereserveerd omdat het met oud en nieuw vol zou zitten en ik had al afgesproken dat ik met een aantal jongens (5/6 die al op het kamp zaten) meeging die ergens een plek hadden gevonden. Daar moest ik nog heen vanuit collaroy en dat was nog anderhalf uur reizen dus ik ging maar snel verder nadat ik een aantal mensen gedag had gezegd in het hostel. Ik zit nu ergens in een buurt in inner west Sydney. Het heet EBS en hier kan je een bar cursus volgen. Jeroen heeft ooit een cursus gedaan en kende nog iemand van hier dus die heeft geregeld dat we hier konden blijven! Er zijn nu geen cursussen dus ik kan hier prima een weekje blijven voot maar $25/nacht. Mooie keuken, alles is schoon en dit krijg je nergens anders voor zo'n prijs en het mooie is nog: free wifi! Ik lig op een 8 persoons kamer met die 5 jongens dus het is een beetje acclimatiseren maar ook dat komt helemaal goed! Als het goed is komt er snel een ander meisje die we kennen dus dan ben ik niet meer alleen. Vandaag, zondag, hebben we een chilldag. Boodschapjes gedaan, braveheart gekeken en vanavond gaan we met zn alle naar het grootste IMAX scherm van de wereld de Hobbit kijken. Kost wat maar dan heb je wat. Ik zit voorlopig weer even onder de pannen en hierna ga ik weer terug naar collaroy totdat ik naar Nieuw Zeeland vertrek! Dit was de laatste blog van 2014. Ik hoop dat iedereen een leuke kerst heeft gehad en ik wens iedereen vast een gelukkig nieuwjaar! Tot in 2015!!

  • 28 December 2014 - 13:36

    Je Zus -A:

    Dussee... geen spinnen tegen gekomen??

    En ga je niet meer werken totdat je naar NZ gaat?

    x

  • 28 December 2014 - 14:58

    Mama:

    Dus geen vuurwerk dit jaar onder de brug van Sydney???
    Kus....

  • 28 December 2014 - 19:00

    Papa:

    Beetje laat gereageerd. Met Tante in het ziekenhuis genoeg te doen. Een heel mooie jaarwisseling. Liefs, Papa

  • 30 December 2014 - 00:33

    Marleen:

    Ik ga nog wel werken als er cruisjes zijn voor NZ en ik ga ook het vuurwerk bekijken bij de brug! Toen het verhaal verteld werd van de spinnen liep er natuurlijk een zwarte spin langs iemands voeten maar verder heb ik geen spinnen gezien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 16543

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: