Terug naar Sydney en door naar Melbourne... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Terug naar Sydney en door naar Melbourne... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Terug naar Sydney en door naar Melbourne...

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Februari 2015 | Australië, Melbourne

Oke heel veel sneller dan de vorige was dit ook weer niet.
Maar ik leef nog! Na het nachtje in Auckland moest ik mezelf de hele dag nog vermaken want mn vlucht ging pas om 7 uur in de avond. Eigenlijk heb ik de hele dag in het hostel gezeten omringt door al mn spullen en op mn telefoon gespeeld, dingen geregeld voor de eerste dagen in Sydney en Melbourne. Rond een uur of 4 was ik onderweg naar het vliegveld. Inchecken en wachten zoals je altijd dort op een vliegveld. Het vliegtuig had al vertraging en later nog meer vertraging. Om magische redenen kwamen we uiteindelijk maar een half uur later dan gepland aan in Sydney. Ik had precies genoeg tijd om 1 film te kijken. Het hele vliegtuig zat vol op 2 plekjes na. En een van die lege plekjes was naast mij! Is dat even chill. Eenmaal aangekomen in Syndey had ik me voorbereid op nog meer wachten want de vorige keer hebben we dik een uur in de rij gestaan voor de paspoort controle en daarna nog een uur voor tassen controle. Dit keer ging alles een stuk soepeler. Ik stond denk ik na een half uurtje/3 kwartier buiten opzoek naar een trein. Ik draaide me om en daar kwam Jaimy ineens aangelopen van Australian Backpackers! Ze had blijkbaar een losse backpacker om op te halen die aan zijn avontuur ging beginnen. Nou moest ik toevallig ook naar Collaroy dus ik kon mooi een lift krijgen van haar. Gelukje voor mij, dat scheelde me een hoop tijd. Aangekomen in home sweet home Collaroy, nachtmanager gezocht en ingechecked. Ik stap mn kamer binnen er er lag al iemand op bed (het was zaterdagavond 22:30). Hij schrok wakker dus ik deed het licht aan. Staart hij me even aan alsof hij nog nooit een meisje had gezien. Volgens hem was dit een "mannenkamer". Nou niet dus want ik sliep er ook. Lag wel met 5 jongens dus ik snap de verwarring. Uiteindelijk was het super gezellig en laat voordat we gingen slapen.

De volgende dag heb ik overdag weinig gedaan. Beetje van de zon genoten en wat gedronken en gegeten met Brenda in Chillax. In de avond is mn haar geknipt door Jeanine, dit was wel weer een beetje nodig... ik dacht redelijk op tijd naar bed te gaan maar als je eenmaal aan de praat raakt met de kamergenoten dan is het al snel 2 uur voordat je slaapt. Ik moest wel uitchecken om 10 uur de volgende dag...

Echt mijn laatste dag in Syndey voor de rest van mn reis. Vanavond zou ik de Firefly pakken die me naar Melbourne brengt. De bus vertrok om 7 uur en deed er uiteindelijk 11 uur over. Overdag ben ik nog naar het strand geweest, gezwommen in het zwembad gelegen in de hangmat en gepraat met vanalles wat er aan tafel kwam zitten. Het heerlijke vakantie gevoel. 5 uur. Tijd om te gaan. Spullen gepakt, afscheid genomen van iedereen die ik al kende en niet meer ging zien en daar ging ik weer. Gewapend met een backpack en een rugtas.

In de bus had ik gelukkig een plekje naast het raam. Er kwam een Engels meisje naast me zitten en we raakte aan de praat. Ze had niks geboekt voor de volgende nacht en had nog maar $50. Ze had haar zus kunnen bereiken en kon geld lenen en ik had haar meegenomen naar het hostel die ik al had geboekt. Ik heb half kunnen slapen in de bus maar lekker is anders. We kwamen om 6 uur aan in de ochtend in Melbourne. Opzoek naar het hostel waar we nog niet konden inchecken natuurlijk. Om 10 uur konden we inchecken maar ik was over mn slaap heen. Nadat ik mn cv een aantal keer had uitgeprint ben ik vol goede moed begonnen aan mn zoektocht naar restaurantjes. Ik had al een aantal buurten in mn hoofd waar ik moest zijn dus daar ben ik heen gegaan. Na een uur lopen zonder restaurants te zien liep de moed me in mn schoenen. Daar komt bij dat Melbourne behoorlijk groot is en je dat niet zo 1 2 3 gelopen hebt in een dagje. Ik liep langs een hostel waar iemand zat die ik kende dus daar heb ik eem dagje mee rond gehangen. Hij heeft me de binnenstad laten zien, we hebben gegeten en het was uiteindelijk een hele gezellige dag.

De dag erna moest ik van hostel wisselen. Wat ik totaal niet erg vond want het eetste hostel was vies. Op naar YHA metro in noord Melbourne! Hier krijg ik korting en is het een stuk schoner en oogt al gezelliger. Ik ben achter een computer gaan zitten en ben opzoek gegaan naar werk via verschillende sites. In de avond kwam Anke semi onverwachts aan in Melbourne! Super gezellig dus! We hadden een verjaardag dus daar zijn we nog even langs gegaan. Het was in een bar onder een hostel en het was karaokeavond. En ik was de sjaak. Ik moest zingen, opgegeven door een van mn lieve vrienden.... Toen ik klaar was en de microfoon aan iemand anders had gegeven kwam er een meisje naar me toe en zei dat ik in de finale stond dus nog een liedje moest zingen.... wat een hell. Dus daar stond ik weer. Ik heb niet gewonnen maar ben wel 2e geworden! De winnaar kende ik toevallig (ook een Nederlander) en we kregen allemaal een drankje van zijn prijs. Donderdag en vrijdag hebben we de stad afgelopen naar restaurants en cafés om te vragen of ze mensen zochten. Het antwoord "nee" en "laat je cv maar achter dan nemen we contact met je op" ben ik ook wel klaar mee. Maargoed je moet wat als je werk wilt. Ik had zelfs uit wanhoop een sollicitatie aangenomen als salespersoon en ik moest zaterdag om half 12 ergens aanwezig zijn voor een gesprek.

Zaterdag moest ik uitchecken. Ik had een gesprek. Een groepsgesprek wat niet echt een sollicitatie was zoals ik gewend ben maar oke. Ik ben wel aangenomen! Geld inzamelen voor Save the Children door face-to-face marketing. Joepie... Als ik goed kan verkopen kan ik een hoop geld verdienen. Nu maar hopen dat de Aussies makkelijker zijn dan de Nederlanders...
Deze periode in Melbourne zitten alle hostel vol elke weekend dus je moet er op tijd bij zijn. Waren we niet dus. Anke, Ron en ik hadden geen slaapplek... Anke had wel een tent en ik een kussen en een slaapzak! We moesten dus een luchtbed kopen en een camping vinden. We hadden een camping gevonden 16 km ten westen van Melbourne. Voor maar $10/nacht/persoon. Lekker goedkoop dus. En wat voor camping was het. Een tokkie camping. De huisjes vielen bijna in elkaar en de campers waren aan het weg rotten. We hadden een plekje gevonden om onze tent op te zetten en gelukkig was het voor maar 2 nachtjes. Anke had zondag een soort werkdag/sollicitatie gesprek dus Ron en ik moesten onszelf vermaken. Ik had een boek gekocht! Na 6 jaar ben ik weer gaan lezen, kaart spelletjes gespeeld, boodschappen gedaan voor de avond en ik kon Anke weer ophalen. Anke heeft een auto wat het allemaal wat makkelijker maakt. Ik had haar die ochtend weggebracht zodat ik wat minder gebonden zat aan de camping. Wat mis ik auto rijden! Geen probleem meer dat alles aan de andere kant zit!

Maandag had ik het YHA hostel weer geboekt en we konden er een week blijven! Tot na het volgende weekend dus! Komt dat even mooi uit. En nog goedkoper dan normaal ook. In de middag had ik mn RSA cursus die 4 uur duurde. Natuurlijk geslaagd. Deze was nog makkelijker dan in Sydney. Dinsdag hadden we een chill dag. Ik heb de hele dag gelezen in mn boek. Leuk boek wat makkelijk weg leest! Dit hostel heeft genoeg banken en stoelen waar je heerlijk kan zitten. Het enige minpunt is de keuken. Het oogt groot maar is snel vol als je met 8 man probeert te koken. En ze hebben hier geen gas maar inductieplaten. Wat heb ik daar toch een hekel aan. Daar kan ik niet mee omgaan. Geef maar gewoon gas en vuur. De pannen zijn ook te groot voor de pitten dus van de 8 twee-pits platen kan je maar 8 pannen plaatsen...

Het is intussen woensdagochtend en ik zit op de bank dit verhaal te typen. We moeten van kamer wisselen dus we zitten met onze spullen te wachten tot we weer een kamer krijgen. Om 2 uur vanmiddag heb ik een training van de salesbaan. Ik hoop dat dat goed gaat... maar ik blijf zoeken naar een andere baan.

Wanneer de volgende blog komt weet ik nog niet. Dat ligt eraan of ik nog het een en ander beleef in Melbourne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 16521

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: