Newtown and a happy new year!!! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Newtown and a happy new year!!! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Newtown and a happy new year!!!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 Januari 2015 | Australië, Collaroy


Newtown!! In newtown is niet heel veel te doen. Het is een beetje een alternatief buurtje van sydney waar ook veel homo's en lesbiennes rondlopen met verschillen haarkleuren van turquoise tot knal groen tot paars tot blauw. Geen probleem natuurlijk maar het valt wel op. De week tussen kerst en oud en nieuw heb ik weinig gedaan. We zijn een dagje met de groep naar Bondi Beach geweest met de auto. We hadden 7 mensen en 2 auto's waar totaal 5 mensen in mogen. Toch gingen we alle 7 met de auto. 3 in Bart zn auto en 4 bij Justin in de auto. Omdat Justin geen achterbank heeft maar er een bed in zn auto ligt zijn Hans en ik op het bed gaan liggen. Mag niet natuurlijk maar met de gordijntjes dicht en stil blijven liggen, valt het vast niet op dachten we zo. We zijn niet gepakt en het was best een grappig ritje maar man wat heet in die auto zeg! Na een paar uurtjes te hebben gespeeld in de zee zijn we maar gaan lunchen bij een tentje waar ze fish and chips hadden! Daarna was het weer tijd om terug te gaan... 2 van de 7 gingen de stad in dus die pakte de bus waardoor ik en Hans niet meer op de achterbank hoefde te liggen maar gewoon bij Bart in de auto konden! De mannen moesten nog even naar de Kmart (goedkope grote kledingwinkel) dus ik ging ook maar even mee.
Verder hebben we veel films gekeken in het hostel, heel veel anders was er toch niet te doen, en spelletjes gespeeld op de Xbox. Op oudjaarsdag moest ik werken in de avond maar overdag zijn we al naar het centrum gegaan. Het centrum was al bijna zo goed als afgesloten en overal liep politie rond op alcoholcontrole. Iedereen had natuurlijk alcohol meegenomen (behalve ik want ik moest werken) dus we moesten een plekje zoeken waar we niet gezien werden. Dat was aardig gelukt en bij niemand is de alcohol afgepakt. Om 3 uur was het tijd voor mij om te gaan want Larissa, meisje van mn groepsreis, en ik moesten voor 4en in Balmain zijn want ook dat gebied werd afgesloten. Wat zagen we veel mensen overal op elk hoekje mogelijk met uitzicht op de brug niet normaal. Allemaal Aziaten die het beste plekje wilde met de tent en de paraplu. Toen we aankwamen waren Alison, haar ouders, Aaron en Winston (de zoon van Alison uit haar eerste huwelijk) al bezig op de 2 boten. Larissa en ik hebben even geklets met Winston en als we in de Gold Coast zijn hebben we een tourguide. Altijd handig! We kregen nog even een staffmeeting omdat de gasten van vanavond VVVVVVVVIP waren dus we moesten extra goed ons best doen. Om 6 uur was het dan tijd om te vertekken. De boot was er klaar voor en ook wij waren er klaar voor! Om 8 uur stapte de mensen aan boord en kon het feest beginnen. Normaal is een cruise 4 uur maar deze keer was het maar 2 uur omdat de mensen alleen het vuurwerk van 9 uur wilde zien. Om 9 uur was het een soort kindervuurwerk maar zeker mooi om naar de kijken vanaf de boot! De mensen waren heel erg aardig en gezellig en iemand vond me zelfs op Jennifer Lawrence (van de Hunger Games) lijken. Is toch wel een compliment! (Nee, ze was toen nog niet dronken) Ik had een vlecht in dus misschien dat het daar meer mee te maken had. Deze cruise was rond 22:15 afgelopen en konden we de boot opruimen en zelf chillen. Omdat het vuurwerk vanaf de brug werd afgestoken werd er een groot deel water rondom de brug afgesloten voor boten dus we konden niet terug naar balmain. Larissa en ik konden kiezen; of het vuurwerk op de boot kijken en pas rond 3en in de stad zijn of in Rose Bay van de boot af, misschien het vuurwerk missen of van een mindere plek kijken en misschien nog op tijd in de stad zijn. Ik had een kaartje voor een feestje in de stad en ik mocht tot half 2 naar binnen hoorde ik. We namen de kans om het vuurwerk te zien en op tijd in de stad te zijn wat leidde tot een leuke avond.
We werden afgezet in Rose Bay iets na half 12. Daar pakte we de eerst taxi, die gelukkig heel snel kwam, om ons zo dicht mogelijk bij de Habour Bridge af te zetten. Dit kostten ons maar $30 wat niet veel is voor de nacht en de afstand. We werden afgezet in Kings Cross, wat nog best ver is van onze eindbestemming. Toen gingen we maar rennen want we hadden nog 10 of 15 minuten voordat het begon! Toen pakte we nog een taxi die ons wel mee wilde nemen en een goede plek wist. Deze was gratis! Alleen reed deze taxi eerst onder de brug door waardoor we aan de verkeerde kant van de brug uitkwamen! Dat was jammer. Het werd ook 12 uur toen we in de taxi zaten, HAPPY NEW YEAR!!!!! dus wij dachten dat we alles gingen missen. De taxi gooide ons ergens uit en we hoorde het vuurwerk al knallen. Uiteindelijk zijn er ergens op een grasveldje beland waar meer mensen stonden en hebben we het grote gedeelte van het vuurwerk nog kunnen meemaken! Is alles toch nog goed gekomen. Tja, toen was het 00:15 en moesten we weer naar de andere kant van de brug in de stad zien te komen. Met nog 30000 andere mensen als het niet meer was... de politie raadde ons aan om de trein te pakken. De brug zelf was natuurlijk ook dicht dus daar konden we ook niet overheen lopen. Wij vol goede moet tussen de menigte door richting de trein. Maar al die andere mensen moesten natuurlijk ook met de trein! Was ik ff vergeten. Dus al snel stonden we stil en konden we geen kant meer op. Alleen maar wachten tot er een nieuwe trein was zodat we weer wat verder konden lopen. En hoe langer ik stil stond hoe harder ik mn tijd zag lopen op de klok... ik dacht dat ik dat feestje nooit meer ging halen. Om 01:10 ging de brug weer open! We stonden net voorbij de trap maar we konden er best snel bij. Ik had nog 15 minuten om binnen te komen! Dus wij zijn maar gaan lopen/rennen over de brug en tegelijkertijd zag ik het station overvol staan met mensen. Het had nog zeker 6 treinen geduurd voordat ik überhaupt in de buurt zou komen het station. De brug is nog aardig lang en rond 01:25 stapte ik van de brug af, geen idee waar ik heen moest. Snel gevraagd aan de politie en toen maar weer gaan rennen. Een beetje omgerend maar uiteindelijk kwam ik dan om 01:35 aan bij het feestje. Ik had een aantal mensen al geappt dat ik eraan kwam en of ze met mn kaartje naar beneden wilde komen. Dat was natuurlijk niet aangekomen dus ik stond zonder kaartje. Ik zei tegen de portier dat mn vrienden met mn kaartje binnen stonden en of ik nog wel naar binnen mocht als ik ze aan de lijn kreeg. Dat mocht gelukkig dus ik bellen, bellen en bellen. Ik kreeg steeds geen gehoor en ik werd er een beetje zenuwachtig door. Uiteindelijk nam Justin gelukkig op en kwamen Ine en Justin naar beneden met mn kaartje! Larissa had een tas bij zich die ze niet af kon geven dus ze is helaas naar huis gegaan. Ook ik kon eindelijk feesten. Lekker geld verdiend, het was oud en nieuw in Sydney, vuurwerk gezien en nu tijd een drankje en een dansje! Dat is goed gelukt en ik lag uiteindelijk rond 5 uur of later in mn bedje.

Toen was bet nieuwjaarsdag! 2 jongens hadden de kater zitten en waren best brak. Dat krijg je als je een hele dag en nacht drinkt. Ik was wel moe maar verder voelde ik me kiplekker en we gingen de eerste dag van 2015 vieren op Coogee beach! Bij dit strand mag je op het gras legaal alcohol drinken dus dat gingen we doen. Biertjes voor de liefhebbers en de meiden aan de prosecco. Ook de golven bij Coogee waren heel leuk! Ze waren hoog! Zo blij als een klein kind lag ik in het water. Het was ook weer heel erg warm en het water had een heerlijke temperatuur. Tegen het eind van de middag ging ik weer naar huis en een paar van ons hadden het briljante idee gekregen om een hele kip te kopen bij de supermarkt. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Kip, patat en de appelmoes mocht niet ontbreken! Het was meer appelsaus dan moes maar het was wel lekker. Goede maaltijd om het jaar te beginnen.
2 januari.... ik zou 3 januari weer vertrekken naar collaroy dus ik mkest nog 1 dag uitzitten in het niks te doen newtown. Er loopt een straat door het gebied. King street. Die heb ik maar afgelopen. King street is een hele drukke straat waar iedereen doorheen loopt en rijdt. Ik ben aan het eind de hoek om geslagen en toen was er niemand meer. Ineens leek het een heel rustig stil en vredig dorpje met hele oude huizen en mooie versieringen. Elk huis had een andere kleur. Heeft ook wel wat. De jongens en Ine moesten nodig werk zoeken en dat hebben ze gevonden! Sneller dan ik dacht maar als je een auto hebt hoef je je ook niet heel erg te beperken. Met zn alle druiven plekken ter hoogte van Brisbane. Super leuk! Dus die gingen 3 januari van start. Om 10 uur vertrokken ze. Om 4 uur kreeg ik te horen dat een van de auto's kapot was gegaan dus dat de hele groep eigenlijk geen steek is opgeschoten die dag. De dynamo was kapot. Tja probeer maar eens 1000 km te rijden als dat ding kapot is. Dus 2 van de 7 moesten het weekend hier in Collaroy spenderen en de rest ging om 7 toch nog richting het noorden.
Zelf kwam ik rond een uur of 12 aan in collaroy. Ik was blij om mn vrienden weer te zien die ik stiekem wel een beetje gemist had. De eerste groep van het nieuwe jaar zou vandaag ook aankomen! Om 3 uur 's middags hebben we met zn alle de nieuwjaarsduik gedaan en voor de liefhebbers was er zelfs erwtensoep! Wat een feest weer. Omdat het zaterdag was zijn we gaan stappen in Manly. Where else?
Het weer hier is al dik een week heel erg heet (gek he, in de zomer...) en afkoelen gebeurd het ook niet meer in de avond.
Afgelopen avond (dinsdagavond) was er een feestje aan de overkant van het hostel. Hier heb ik mn nieuwe liefde gevonden! Vodka peer heet het. Het smaakt naar een festini perenijsje en die zijn al zooooooo lekker!!! Het is niet laat geworden die avond maar ik heb wel super slecht geslapen door het warme weer helaas.
14 januari vertrek ik eindelijk naar NZ en tot die tijd heb ik helaas geen cruisjes meer want die periode is afgelopen. Dus tot de 14e ga ik maar een beetje op het strand liggen, niks doen en nieuwe vrienden maken! Mijn volgende blog zal of vanuit NZ komen of een laatste keer vanuit het zonnige Collaroy. Dat zien we vanzelf wel!

  • 07 Januari 2015 - 13:01

    Mama:

    wat zielig voor Larissa dat ze niet mee kon naar het feestje na al die stress.

  • 07 Januari 2015 - 20:51

    Anne:

    Tot de 14e een beetje niks doen? Dagbaantjes zoeken zal je!

  • 09 Januari 2015 - 23:00

    Gonny Elema:

    Het kan nog, dus: een gezond, leuk en ontdekkend 2015.
    Met plezier je verhaal gelezen. Goede reis naar N.Z. 'k Heb geen idee hoe lang de reis is.
    Dat zullen we nog wel eens lezen. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 16522

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: