All by myself! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu All by myself! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

All by myself!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Mei 2015 | Australië, Surfers Paradise

De eerste dagen op de oostkust! Het werd allemaal een beetje kortdag om woensdagavond al weg te gaan dus ik heb het verplaatst naar vrijdag. Wat best een goed idee was aangezien ik die extra dagen in collaroy niet had willen missen! Dinsdagavond was ik aan de praat geraakt met een paar jongens uit de laatste groepsreis. Heel gezellig en ze vroegen of ik woensdag mee ging stappen. Puntje bij paaltje is niemand gaan stappen woensdag maar hebben we een drank spelletje gedaan in het hostel en voortgezet op het strand. Ik aan de appelcider, voel je toch weinig van want zo sterk is het niet, en andere aan de goon (vieze Australische nep wijn wat goedkoop is). Dat voel je wel en snel. Dat was echt een geweldige avond. Zoveel gelachen had ik in een tijdje niet gedaan. Donderdag was nog even een chill dag en het was super lekker weer dus nog even snel naar het strand en jawel, ook de zee in! 2x! De eerste keer was mega koud maar daarna wel te doen en de 2e keer was veeeeeeeel beter. De zee was rustig maar omdat het zo fris was ook wel lekker. Donderdagavond voor de laatste keer gaan stappen in de Ivy! Goeie herinneringen aan die tent. Samen met Nikki, Chantal en Eva een meidenavondje stappen. Nou dat is echt een heel goed idee om met 4 leuke meiden te gaan stappen... we werden door vanalles aangesproken van aardig tot raar tot vluchten. Hoe kom je het beste van mannen af? Door te zeggen dat je lesbisch bent. Of dat hij van je kleine zusje moet afblijven. Heel veel lol gehad maar toch weer blij om in mn bedje te kruipen.

Om 10 uur vrijdagochtend was het dan echt tijd om uit te checken... Ik moest mn vouchers nog halen in de stad dus dat ging ik maar eerst doen. Rond een uur of 1 was ik terug en verder heb ik weinig gedaan die dag. Filmpje gekeken en gepraat over wat ik allemaal ga doen op de oostkust. Bijna iedereen was aanwezig toen het voor mij tijd was om weg te gaan. Als je lang in hetzelfde hostel zit besef je niet hoeveel vrienden je maakt. Ik heb van zoveel mensen afscheid genomen dat ik eigenlijk niet meer weg wilde. Maar ik wil toch niet oostkust zien en alles doen. Om kwart voor 9 ging de bus naar de stad en om 10 uur 's avonds zat ik dan in de Greyhound met Nina. Nina blijft een paar dagen in SpotX en ik ga dezelfde dag door naar Byron Bay.

We hadden de nachtbus en zouden om 6 uur aankomen in SpotX. Helaas wilde de bus niet meer starten toen we in Coffs Harbour iemand moesten oppikken. 2 uur later kwam er een mannetje om het probleem te fiksen. 8 uur kwamen we dus pas aan in SpotX. Dit wordt gerund door Mojo en hier kan je zelf surfen, surfles krijgen of de surfacademie volgen. Ik bleef er een dagje om nog 1x op een surfplank te staan en om Robert en Sophie weer te zien! Om 5 uur in de middag vertrok mijn bus naar Byron Bay. Nu ben ik echt alleen. Ik werd opgehaald door iemand van het hostel, kreeg een snelle tour door Byron (zo groot is het niet) en werd toen naar het hostel gebracht. Hier was het al 1 groot feest! Iedereen was verkleed in felle kleuren en rare kostuums en 80% was al dronken. Dit was even wennen van het stille en rustige Collaroy. Toch ben ik gaan stappen in cheeky monkey! Je kreeg een gratis champagne dus waarom niet. Super gezellig gehad! Alleen was het om 2 uur al afgelopen. Misschien toch maar beter want ik moest om 10 uur de volgende dag weer paraat staan.

10 uur in een busje waar "nimbin" opstaat. Moet goed zijn. De chauffeur moet echt de beste baan hebben die er ooit bestaat. Toeristen naar Nimbin brengen af en toe wat leuks vertellen en op de terug rijden met een bus waarvan de helft stoned is. Als eerste reden we naar een marktje waar we een uurtje rond liepen. Ik had in de bus al 2 meiden gesproken en we zouden die dag een beetje samen rondhangen. Hannah en Holly, Amerikaanse en Engelse, heel gezellig. We liepen een beetje heen en weer over de markt en kwamen aardig in de hippie sfeer. Hannah heeft een henna tattoo genomen en daarna gingen we weer verder. In Nimbin lopen er aparte mensen rond. Alle vrouwen deden me aan heksen denken en we stonden nog geen seconden buiten of er werd al gevraagd of we een koekje wilde kopen. Nou dit koekje wil je niet aan je kinderen geven kan ik je vertellen. We hebben er wat gelunched (zonder wiet erin) en we gingen van een groepje van 3 naar een groepje van 6. Een aantal mensen hadden koekjes of wat anders gekocht en zodra we in de bus zaten en reden gingen mensen ervan eten. De hele bus rook naar wiet. Super chill. Blijkbaar duurt het zo'n 50 minuten voordat een koekje werd dus iedereen wachtte rustig af. Totdat Hannah ineens de slappe lach krijgt om niks. Een voor een werden een paar mensen stoned en het was mega grappig om te zien als je niet stoned bent. Random opmerkingen die ze uitkramen, verder gaan met een discussie die allang niet meer gevoerd werd. Ik heb me dood gelachen. We kregen een bbq en zijn een regenwout doorgereden met een mooie waterval. Rond een uur of 7 was ik weer terug in het hostel en ik had zoveel hoofdpijn dat ik even op bed ging liggen. Toen ik wakker werd was het kwart over 12 's nachts. Dus ben ik maar verder gaan slapen.

De volgende dag moest ik uitchecken om 10 uur. Om 5 uur die middag zou mn bus vertrekken dus ik besloot om te gaan lopen naar de vuurtoren. De heenweg was een hele klim en de terugweg had ik eigenlijk zo gedaan. Verder nog wat rondgelopen door Byron bay en Christine gebeld! Want die is jarig. Hiep hiep hoera! Om half 5 was het tijd om naar de bushalte te gaan. De rit zelf duurde bijna 2 uurtjes dus dat viel reuze mee. Ik verblijf naast de bushalte in surfers paradise dus dat is ook lekker makkelijk. Het heet islander backpackers resort maar het is allemaal een beetje vreemd. Het lijkt op een motelkamer alleen deel je het met 3 andere. Ik heb 1 roomie soort van ontmoet maar die is niet echt spraakzaam. Morgen ga ik naar currumbim, een wildlife resort waar ik een koala kan knuffelen!!!

Eerste indruk: heel mooi allemaal! Alleen is het toch wel een beetje saai in je uppie... hopelijk kom ik snel iemand tegen anders is het echt Leentje in dr eentje.

  • 25 Mei 2015 - 14:41

    Papa:

    Nou zie je hoe je ook hoofdpijn kan krijgen als je niet stoned ben.
    Maar wwl weer veel meegemaakt. En je weet je goed staande te houden. Ik ben trots.

  • 25 Mei 2015 - 23:29

    Ej:

    Goed bezig Peen! Altijd spannend om alleen te reizen, maar heel moedig van je. Lekker socializen in hostels en voor je het weet vind je het jammer dat het voorbij is. Kus!

  • 25 Mei 2015 - 23:49

    A.:

    Ik zeg ook altijd dat ze van mijn kleine zusje moeten afblijven... ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16540

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: