Een weekje van afscheid en verandering van plan... - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Een weekje van afscheid en verandering van plan... - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Een weekje van afscheid en verandering van plan...

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 December 2014 | Australië, Collaroy

Daar ben ik weer!!!

Zaterdag was mn eerste werkdag op de cruise en het beviel heel goed! Het is een klein bootje van 12 meter lang waar max 50 mensen op mogen. Mijn bar is niet veel langer dan 1 meter en het komt erop neer dat ik wat drankjes schenk en af en toe een hapje rondloop. Als iedereen een snack heeft genomen mag ik zelf ook wat eten! Dus ik zal niet verhongeren gelukkig. Tijdens de avondcruise hadden we een buffet van seafood. Garnalen, oesters, zalm, iets wat op een krab leek maar het niet was, broodjes en salade. Lekker dat het was! Ik heb alleen de zalm niet gegeten maar wel een oester geprobeerd en dat wat op een krab leek. Lekker was het zeker!
Na een lange dag werken (om 10 uur werd ik opgehaald en om 11 uur was ik weer terug) heb ik nog even geskyped met Tijntje want die was jarig!!!! En daarna zijn we met zn alle de stad in gegaan voor een klein feestje. Alison (mijn nieuwe werkgever) zei dat ze nog wel meer werk voor me had de komende 3 weken dus ik ga niet mee touren! Wat ik ook wel jammer vind eigenlijk maar geld is nu even een pre.

Op zondag hebben we zoals gewoonlijk niet veel gedaan. Eigenlijk alleen maar op het strand gelegen en in de zee gezwommen. Er staat hier wel een behoorlijke stroming! De golven moet je ook niet onderschatten dus goed opletten is niet overbodig. Op zondag zijn de eerste 3 mensen (Ine, Jeroen en Hans) weg gegaan om te touren.

Ik had al eerder een nieuwe Nederlandse kamergenoot (Lotte, niet dezelfde die naar Bali ging). Zij heeft 3 maanden door Australie gereisd en maandag was haar laatste dag. We hebben een beetje luxe gelunched en in de avond was het alweer tijd voor afscheid :(. Een uurtje voordat Lotte weg ging, was het ook tijd voor de rest van de tour groep om te vertrekken. Dus ik heb ook afscheid genomen van Bart, Justin, Tom en Dave. Maar die zie ik met oud en nieuw weer terug is de bedoeling!

Het was deze week sowieso veel afscheid. Het weekend had ik een aantal nieuwe mensen leren kennen en er zijn 13 mensen weg gegaan in 3 dagen. Dinsdag gingen er nog 2 naar huis en woensdag gingen er 3 weg!
Gelukkig blijven er ook nog een aantal maar de Nederlanders worden behoorlijk uitgedund hier in het hostel. Dus... Tijd voor een nieuwe groep!
Woensdagavond heb ik besloten om toch maar mee te gaan op surfkamp met kerst. Ik wilde sowieso al op surfkamp maar met mijn huidige planning zou dat pas in mei zijn en dat duurt nog veeeeeeeeeel te lang! Dus ik naar Niels om te vertellen dat ik ook mee wil! Dat kon gelukkig nog dus ik ben een aantal daagjes uit Sydney gelukkig!

De nieuwe groep kwam donderdagavond pas. Donderdag overdag ben ik even naar Warringah Mall gegaan (een winkelcentrum) want ik heb een witte blouse nodig voor mn werk en Nout (waar ik al 2 weken mee in het hostel zit) had ook iets nodig. Na het shoppen zijn we boodschappen gaan doen voor een lekkere salade met kip! Ja, een beetje op de gezonde tour mag wel na een aantal keer fish and chips. Na het avondeten ben ik nog even wezen sporten (dat is ook wel weer nodig ook...) en daarna zijn we gaan kijken bij de nieuwe groep. Het was ondertussen al 10 uur inde avond en de nachtmanager kwam vertellen dat we of moesten stoppen met drinken of naar het strand moesten. Dus we gingen met zn alle naar het strand want een hoop mannen hadden nog bier!

Vandaag is het alweer vrijdag en ik mag weer werken! Ik word net voor 11en opgehaald en ik heb vandaag 1 cruise en morgen 1 cruise.

Tot de volgende blog!!!

  • 05 December 2014 - 13:39

    Papa:

    Als ik alles goed begrepen heb, heb je de juiste keuze gemaakt!

  • 05 December 2014 - 20:22

    G Elema-de Lange:

    Hallo Marleen,
    Fijn, dat je voor 3 weken werk hebt. Dat touren kan altijd nog, je bent nog lang niet weg uit. Australië. Komen er iedere keer nieuwe groepen Nederlanders? Is daar zoveel werk voor hen?
    Een goed weekend. Tot de volgende keer.

  • 05 December 2014 - 21:07

    Mama:

    dag schat, ik raak de draad een beetje kwijt, komt ook door mijn werk.
    Als je dit leest is het zaterdag ochtend, de verjaardag van Mark en dan werk je weer op de cruise?
    veel plezier !!
    dikke kus.

  • 06 December 2014 - 08:50

    Marleen:

    Ja pa, ik heb zeker de goede keuze gemaakt!
    Tante Gonny, er komt elke week een nieuwe groep backpackers. Niet omdat er zoveel werk is maar vooral omdat ze willen reizen en de meeste blijven niet lang in Sydney.
    Mama, het is nu zaterdagavond en ik heb vandaag weer gewerkt ja. Ben nu onderweg naar huis.
    Kusjes!!

  • 13 December 2014 - 16:21

    Tante Coby:

    Wat vind ik jou stoer Marleen zo ver van huis en in d'r eentje .Fijn dat je werk hebt, want brood op de plank moet er ook zijn. Yessica is vandaag met Edwin en kids naar Chili vertrokken voor een maand.
    Je zult vast nog wel verder willen reizen .Leuk om dat dan in dit reisverslag te lezen. Marleen tot schrijfs.

    groetjes,

    tante Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 16534

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: