Dag Brisbane, dag DUB, hallo reizen! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Dag Brisbane, dag DUB, hallo reizen! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Dag Brisbane, dag DUB, hallo reizen!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 April 2016 | Australië, Collaroy

De laatste weken in DUB waren leuk en vol afscheid. Iedereen had namelijk besloten om in dezelde week weg te gaan. In mijn laatste weken heb ik een nieuwe kamergenoot gekregen, Jaclyn uit Canada, en we zijn bijna dagelijks naar de lagoon geweest. Heerlijk in de zon. Beckie en Elaine zijn afgereisd naar Airlie Beach om daar hun farmwork te doen en zo zijn er nog een aantal verdwenen uit het hostel. Ik wilde heel graag met de auto naar Sydney reizen maar daarvoor heb je een auto nodig. Ik had hier en daar op fb en andere sites gezet dat ik graag een lift wilde naar Sydney maar niemand ging de dag dat ik weg wilde. Dus heb ik maar het vliegtuig genomen. De planning was om de vlucht van 1 uur te nemen en alles ging goed. Wat op tijd op het vliegveld, had ingechecken en m’n tas afgeleverd. Op het moment van boarden kregen we te horen dat de vlucht gecancelled was. En hier begon de drama. Eerst moest iedereen naar de servicedesk die ik natuurlijk niet kom vinden, om vervolgend een uur in de rij te staan en daarna nog 4 uur wachten op mn vlucht. Die ook nog een uur te laat was. Uiteindelijk kwam ik pas om half 10 in de avond aan in Collaroy in plaats van 4 uur in de middag. Ik wilde zo graag even naar het strand en het zou 30 graden zijn die dag. Nu een dag later, is het 23 graden (wat frisjes is voor hier) en het is bewolkt en het gaat waarschijnlijk regenen.

Nu wil ik graag iemand vinden om mee te reizen, ben helemaal klaar met alles alleen te doen maar ik ga natuurlijk weer de verkeerde kant op... Ik wilnaar Melbourne om de Great Ocean Road te doen naar Adelaide en dan vanaf daar recht door het midden naar Darwin. Dat zou ideaal zijn. Maar als ik iets geleerd het het afgelopen jaar is dat het nooit gaat zoals het ideaal zou zijn. Maar dan ook nooit.

Ik ben nu weer terug in Collaroy wat de vorige keren als thuiskomen voelde. Nu is het allemaal een beetje anders. Waar ik de vorige keer nog heel veel mensen kenden, ken ik er nog maar 5. En het is heel raar om iedereen Nederlands te horen spreken. Ik spreek soms per ongeluk wel eens Engels.
Wat er verder allemaal gaat gebeuren zal een complete verrassing zijn voor jullie en voor mij. Ik moet zeggen, ik mis mijn vrienden van Brisbane toch wel...

Tot de volgende keer!

  • 07 April 2016 - 17:42

    Mama:

    zet hem op.....meissie. Goeie reis !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 16520

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: