Altijd gezelligheid in Collaroy! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Altijd gezelligheid in Collaroy! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Altijd gezelligheid in Collaroy!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

20 April 2016 | Australië, Warrnambool

Na een aantal dagen in Collaroy en nog geen zicht op een plan heb ik besloten om wat langer te blijven. Dus ik zit hier intussen anderhalve week in plaats van 4 dagen. Alle gekkigheid weer op een stokje, BBQ´s en drankjes op het strand, chill dagen en ook zeker actief geweest. De eerste dag was grijs en koud. Helaas pindakaas. Maar de dagen erna waren mooi, zonnig en warm! Dus ik ging natuurlijk naar het strand. Heerlijk weer in de zee gezwommen een aan mn kleurtje kunnen werken. Alleen maar in een bar werken word je wit van helaas. Op een mooie maandag ben ik met Robert naar Palm Beach geweest wat een mooi strand is en zijn we naar de vuurtoren gelopen. Dat was toch best een loopje in de hitte maar het was het meer dan waard. Wat een mooi uitzicht! Toen we uiteindelijk weer beneden waren gingen we nog even de zee in maar het werd als snel frisjes en de meter was afgelopen dus we gingen weer naar huis.

Dinsdagavond vroeg Floor (een Nederlands meisje in het hostel) of ik een dagje wilde werken. $20/uur cash en ik moest alleen helpen verhuizen. Toch weer wat extra geld wat ik niet had verwacht en als ik hier dan toch zit kan ik net zo goed wat extra verdienen. Dus die woensdag zijn waren we daar om 9 uur in de ochtend en wat hadden ze veel spullen! We zijn er gewoon 10 uur me bezig geweest met zn tweeën om alles in te pakken. Ik heb ook weer een aantal spinnen gezien en gelukkig was Floor dapper genoeg om ze dood te maken. Het was een warme dag en we stonden de hele dag buiten. Gelukkig wisten we allebei hoe we een tent moesten inpakken want we hadden 4 tenten. Het gaat toch een stuk sneller als je weet wat aan het doen bent. In de avond was ik moe en had Brenda gelukkig eten voor me gemaakt. Even douche en eten want daarna was het tijd voor BINGO! Helaas had ik niks gewonnen.

Donderdag was het dan eindelijk tijd voor de Ivy! Hier zijn Brenda en ik vaak heen gegaan toen we samen in Collaroy zaten vorig jaar. Ik vond het alleen minder leuk dan normaal, dat was wel jammer. En vrijdag heb ik een ticket geboekt naar Melbourne! Jaja, weer niet zoals ik wilde maar ik heb wel 2 meiden gevonden die samen met mij de great ocean road willen doen. Allebei Nederlands van 21 en 22 jaar. Zij zitten al in Melbourne en willen graag dinsdag weg maar ik vertrek dinsdag pas uit Sydney. Dus ik heb een hele vroege vlucht geboekt en dan maar hopen dat hij niet wordt gecancelled. Die van 21 heeft wel een paar keer een auto gehuurd en die van 22 heeft 5 maanden niet gereden en vond het nogal spannend zeiden ze maar ik weet zeker dat het goedkomt. Anders rij ik wel. Zij zijn bezig met een huur bedrijf zoeken voor een campervan zodat we in de auto kunnen slapen op gratis campings (scheelt ook weer geld) en in Adelaide heb ik al een gratis slaapplek geregeld. Gaat helemaal goedkomen met mij denk ik!

Zaterdag zijn hebben Brenda en ik een coastal walk gedaan van Bondi beach naar Coogee beach. Een mooie wandeling langs de kust en langs 6 stranden met een frisse duik in de zee als beloning bij het laatste strand. Dit en Palm Beach waren nog de enige dingen die ik wilde doen in Sydney dus ik kan Sydney nu met een gerust hart verlaten. In de avond zijn we naar de stad gegaan want ik moest Hakan (collega van Brisbane) nog even zien. Hij zat weer in xBase en ook dit hotel has een bar/club genaamd the Scary Canary. Heel leuk en ik snap niet waarom ik daar nooit eerder naar toe ging. Maar beter laat dan nooit denk ik maar. Het was wel jammer dat we entree moesten betalen.

Zondag was ik natuurlijk verschrikkelijk lui na een avond stappen en hebben we dus weinig gedaan maar ik heb wel een busje gehuurd voor de Great Ocean Road! Ook kreeg ik te horen van Melanié dat het andere meisje toch had afgehaakd want ze zag het auto rijden niet zitten. Zelfs toen we zeiden dat het geen probleem was als ze niet reed wilde toch niet mee. Naja, jammer maar helaas. We hebben er nog flink over na gedacht of we toch nog iemand zouden zoeken om de kosten mee te delen of gewoon met zn 2tjes op pad te gaan. We hadden uiteindelijk besloten om toch maar met zn 2en te gaan. Een mooie campervan (een gewoon busje) gevonden bij Wicked die we dinsdag op konden halen en zaterdag weer in konden leveren. En maandag was het dan echt tijd om in te pakken . Maar ik moest eerst nog van alles doen natuurlijk om het inpakken uit te stellen; eten bij Chillax, filmpje kijken nog een allerlaatste keer zwemmen in de zee bij Collaroy Beach en natuurlijk nog even wassen! Ook zijn Brenda, Maarten en ik nog even snel naar de film geweest en om kwart voor 10 in de avond waren we weer thuis. En mijn tas was nog steeds niet ingepakt... Oops. Gelukkig heb ik weinig dingen en zat het meeste er nog in dus na 10 minuten was mn tas helemaal ingepakt en om de een of andere reden minder vol dan toen ik aankwam maar ik heb niks achter gelaten geloof ik. Na het inpakken ging ik nog even wat drinken met wat mensen uit het hostel, het was wel mn laatste avond en we hebben met een groepje Cards Against Humanity gespeeld. Dat is echt een geweldig spel, ik geloof dat ik er al een keer wat over verteld heb maar ik doe het gewoon nog een keer. Het is een spel waarbij je een vraag heb en daar een antwoord op moet geven en iemand moet dan heb beste, grappigste, meest vieze of wat dan ook antwoord kiezen. Het kan van heel slim bedacht tot rascistsch zijn dus je moet te kleinzerig zijn met het spel en een goed gevoel voor humor hebben. Maar de meest bizarre combinaties komen naar boven. Uiteindelijk was het dan 2 uur voordat ik naar bed ging en om 4 uur ging de wekker.

Dit was het einde van mijn Collaroy avontuur. Ik denk serieus dat ik hier nu niet meer terug kom. Ookal heb ik dat al een paar keer gezegd, het is nu echt het einde vrees ik. Ik heb hier keer op keer een hele leuke tijd gehad met iedereen die ik hier heb ontmoet. Ik ben zelf iemand tegen gekomen waar ik mee heb gewerkt in Veghel toen ik voor de Jumbo werkte in een duister verleden. Dat is pas random!
Mijn volgende avontuur is de Great Ocean Road en dan toch echt eindelijk de OUTBACK! Maar dat lees je in mijn volgende blog.....

To Be Continued.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 16491

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: