Merry Christmas! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 December 2015 | Australië, Brisbane

Kerstavond, ik moest natuurlijk werken maar de laatste mensen mochten na 8 uur niet meer naar binnen en de laatste orders moesten voor half 9 bij de keuken zijn dus het werd een vroege avond. Half 11 waren we klaar en mochten we onze eigen kadootjes uitpakken. Becky had Secret Santa georganiseerd dus iedereen had wat. Ik heb een doos Ferrero Rocher gekregen. SUPER LEKKER! Geen idee wie mij had maar dat maakt niet uit. Ook hadden we pizza gekregen en natuurlijk drank. Het was heel gezellig maar ik moest de volgende dag vroeg op dus ik had het niet laat gemaakt.

De volgende dag om 8 uur was ik opweg naar Caboolture. Danielle, uit Katherine, heeft hier familie (Rickertt family) wonen waar ik kerst bij mocht vieren en mocht blijven slapen. Om 9 uur werd ik opgehaald op het station en kon het feest beginnen. Super aardige mensen en ik had toch het familie gevoel.

In Australië eten ze altijd roast en garnalen met kerst. Garnalen waren geweldig maar roast is niet mijn favoriet al met al was het een hele leuke dag en ik had zelfs een doos malteasers gekregen. Nog meer chocola haha. Na een dag eten en drinken hebben Danielle en ik een paar films gekeken en was het tijd om te slapen. De volgende dag ben ik met de auto thuis afgezet wat me treinkosten scheelde!
De Rickertt familie ging zondag naar Bribie Island en ik was uitgenodigd om mee te gaan. Danielle zou er niet zijn maar dat zou niet uitmaken. We gingen met de hele familie (3 auto’s) naar Bribie. Ik heb na 5 maanden dan weer eindelijk strand gezien en in de zee gezwommen. Het was heerlijk. De zee was rustig en niet te koud. Daarna zijn we naar de andere kant gereden en hebben we een ijsje gegeten en er was een bruggetje waar je vanaf kon springen. De stroming was behoorlijk sterk maar dat hield niemand tegen. Het zonnetje kwam door en ik was toch een beetje verbrand aan het eind van de dag. Ik moest om 6 uur weer werken dus het was weer tijd om afscheid te nemen. Mocht ik een paar dagen weg willen ben ik altijd welkom en ze hebben me ook al uitgenodig om 21 feb ernaar toe te gaan want dan is er een AFL wedstrijd ofzo, een soort rugby maar dan anders. Ik snap het verschil niet.

Maandag ging ik dan eindelijk van kamer wisselen en ik heb direct contact met mensen! Toch best fijn om helemaal alleen te zijn. Ook ben ik zowaar 3 dagen vrij! Oudjaarsavond moet ik helaas werken maar hopelijk krijg ik ook meer betaald. Ik mag niet in m’n normale uniform komen maar ik moet helemaal in het zwart en we krijgen maskers. Dus het was weer tijd om te gaan shoppen... Leuk maar cheap was het doel. Ik heb een jurk gekocht die best mooi is en hij was afgeprijsd! Als het niet goed is hebben ze pech!

Het is straks alweer 2016! Dit was mn laatste blog van dit jaar . Daarom wil ik iedereen vast een fijne jaarwisseling wensen en mag 2016 vol geluk, liefde en gezondheid zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 16500

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: