Warmte, kou, muggen en vliegen... - Reisverslag uit Katherine, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Warmte, kou, muggen en vliegen... - Reisverslag uit Katherine, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Warmte, kou, muggen en vliegen...

Blijf op de hoogte en volg Marleen

16 September 2015 | Australië, Katherine

Ik ben aangenomen in de mango schuur!!! JEEJ!!! Chantal is helaas niet aangenomen in de admin want ze hebben iemand anders aangenomen. Heel raar want ze zeiden dat ze bijna zeker waren dat Chantal het zou worden. Zeg dat dan niet als je nog meer kandidaten moet interviewen. Dat wordt dus even praten met haar huidige baan voor meer diensten of weer een andere baan zoeken. Ik stond maar 2 dagen ingeroosterd deze week want er is een 3e afwasser bij. Heel fijn alleen werk ik nog steeds geen weekenden. Ik kan niet wachten tot ik daar weg kan en weer echt kan werken want de halve week verveel ik me een beetje op de camping. We zijn alles aan het afronden en klaar maken voor de mango plukkers die hier komen te zitten. Had ik al verteld hoeveel hier komen? Zondag komen er een stuk of 30 en daarna nog 60 of wat! Dat word een drukke boel hier!

We dachten dat de warmte eraan kwam maar de afgelopen week waren de wolken weer verdwenen en het was zelfs behoorlijk koud een aantal nachten. Ook in de ochtend hadden we het nog koud, dat gebeurd zelden kan ik je vertellen. Wat heel fijn is aan koude nachten is ook minder muggen, als het in de avond nog steeds warm is trek je minder snel een lange broek aan want dat is gewoon te heet. Maar anders word ik lek geprikt zelfs als ik mezelf onderspray met Bushmans (anti muggenspul). Nog iets wat echt heel erg vervelend is zijn vliegen en steekvliegen. Voor dat laatste, ze zoemen de godganse dag om je hoofd en laten je vooral niet met rust. Of je nou stinkt, net klaar bent met werken of net gedouched hebt, het maakt niet uit. Oja en ze prikken zo door je shirt heen en ik krijg er verschrikkelijke bulten van. De vliegen zijn gewoon vervelend maar daar kan ik nog wel mee leven.

Van de week zijn er een paar bekende van Collaory hier blijven slapen en we gingen pannenkoeken bakken! De meeste waren een beetje dik naar mijn smaak maar het was weer genieten. Een aantal dagen geleden zijn we naar de rivier gegaan toen het donker was om krokodillen te spotten! Ja hoor, we hebben er een aantal gezien. Een paar grote, een paar kleine en een heel kleintje. Je kon niet heel veel zien maar het waren voornamelijk de ogen die je zag en dan kon je als je geluk had de rest ook zien. Maar mag wat zijn die beesten slecht te zien in het donker. Van het weekend was het rustig, normaal zitten we met een gezellig groepje maar dit keer was het op zaterdag alleen Dave, Mick en ik. Ik heb wel echt lekker gegeten met als voorwaarde dat ik de vaat deed. Jammer dat een aantal mensen niet gewoon direct hun vaat doet hier want ik heb alle vaat van de hele week moeten doen... Zondag avond waren er een paar vrienden van Sam langs gekomen maar ik was moe dus ben vroeg gaan slapen.

Maandag ben ik langs de Golfclub gegaan om het rooster van deze week te bekijken. Ze zijn niet zo snel daar met het rooster. En wat blijkt? Ik sta er helemaal niet op deze week. De sous chef vond dat maar gek en ging kijken wat hij kon doen dus hopelijk heb ik nog ergens een dienst deze week. Niet dat het heel veel uitmaakt want deze vrijdag begin ik toch in de mango schuur! Waarschijnlijk worden er dan alleen dingen uitgelegd want de plukkers komen zondag pas. Je kan weinig inpakken zonder dat er iets geplukt is neem ik aan. Er is een joey (baby kangaroo) gevonden onder mama en er is een dode kangeroo gevonden die nu in een boom ligt. Deze kangaroo wordt gebruikt als eten voor Tess, de hond en we gaan krokodillen loeren met een stuk.

Ik merk aan vandaag dat het weer echt warm is. Het voelt alsof je een oven open doet en de warmte slaat om je heen. Maar dan over je hele lichaam. Ik begin een beetje bang te worden voor het regen seizoen want ik heb weer heel vaak hoofdpijn de laatste tijd. Ik drink blijkbaar te weinig naar ik word het water behoorlijk zat. Je zit niks te doen en zweet je kapot en ik hoop dat ik het ga overleven in de hitte en lange dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 16505

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: