Eerste dagen op de boerderij! - Reisverslag uit Lowanna, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Eerste dagen op de boerderij! - Reisverslag uit Lowanna, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op de boerderij!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 Augustus 2015 | Australië, Lowanna

Leuk joh winter hier, in de avond, nacht en ochtend is het mega koud zo rond het vriespunt. En overdag is het zo’n 20 tot 25 graden en sta je in een shirtje buiten. Dit is mijn eerste week als au pair op de boerderij.
Eenmaal aangekomen op Coffs Harbour airport had ik zo mn spullen. Het is een heel klein vliegveld. Jacpueline (oma) en de kinderen, Finn 7 jaar, Helena 5 jaar en Soren 2.5 jaar, waren wat later dus ik moest even wachten. Ik kreeg een kleine rondleiding door Coffs Harbour en volgens mij is het een heel leuk dorpje waar steeds meer mensen gaan wonen. Officieel is alleen de haven echt Coffs Harbour maar in de loop der jaren zijn er steeds meer mensen gaan wonen. Eenmaal aangekomen bij het huis, wat ongeveer een uur rijden is en op een berg ergens inde middle of nowhere ligt, zag ik al snel paarden, heel veel weilanden en een aantal koeien. Ze hebben hier 200 hectare grond en het is onwijs mooi. Je hoort helemaal niks behalve de vogels. De meeste paarden staan continu buiten en er stonden er 2 binnen. Ook hebben ze een hond, genaamd Heinz, super lief en blijft altijd buiten.
Ik ben maar optijd naar bed gegaan want ik was toch best wel moe. De volgende ochtend werd ik om 7 uur wakker maar ben ik blijven liggen tot 8 uur. Die dag heb ik geholpen op de boerderij. Ben, de vriend van Belinda (moeder van de kinderen) kwam langs om een hek te verstevigen zodat de dekhengst ook buiten kan staan en niet door alle hekken heen springt om naar de merries te gaan. Jacpueline en ik gingen op de quat de koeien verplaatsten. Echt geweldig! De rest van de dag hebben de kinderen gespeeld en zijn ze kinderen geweest, spelen met het nodige huilen en zin niet krijgen. Ik ben rond een uur of 10 naar bed gegaan en ik heb me de volgende dag gewoon verslapen! Jacpuline zei dat de kinderen meestal rond 7 uur opstonden en dat ze rond 8 uur naar school gingen. Ik had netjes mn wekker om half 7 gezet en ik word gewoon wakker om kwart over 9! Hele wekker niet gehoord. Goed begin van je baan zegmaar... Ik heb toch meer last van een jetlag dan ik dacht. Ik hb tussen de middag toch nog 2 uur in coma gelegen. Net na 4en kwam iedereen weer thuis en heb uj Belinda ontmoet. Mooie jonge vrouw en onwijs aardig. Gaat helemaal goedkomen denk ik die 3 maanden! De kinderen hadden sticker boeken gekregen en wilde dat natuurlijk laten zien.
Dinsdag was ik wel gewoon op tijd wakker. Toen we de kinderen naar school hadden gebracht gingen Belinda, Jacqueline, Soren en ik Coffs Harbour in. Belinda moest het een en ander regelen en er moesten boodschappen gedaan worden. Jacqueline heeft me het dorpje een beetje laten zien. Super leuke winkeltjes en we hebben wat kleding voor de kinderen gekocht. Daarna hebben we nog even gelunched en Belinda moest nog wat kopen. Om 3 uur was het weer tijd om de kinderen te halen en naar huis te gaan. Thuis gingen Belinda en Jacqueline zich bezig houden met de paarden en ik ging de kinderen in de gaten houden en het vuur aanzetten. Geen centrale verwarming dus elke dag fikkie steken! Jeej!!!

Woensdag was weer een rare dag. Kinderen naar school en ze hadden een optreden van iets dus Belinda was laat thuis met soren. Ik heb geholpen met de stallen uit te mesten en 2 merries met veulens naar stal gebracht voor een vaccinatie en Soren heeft alleen maar geslapen. Uiteindelijk een hele chille dag maar als ik niks doe voel ik me nog een beetje bezwaard. Gaat vanzelf weer over hoop ik. De volgende dag ging weer anders als gepland. Het was een hele chille dag. Soren werd pas in de middag wakker en na een klein gevecht met de lunch hebben we heel leuk gespeeld. En rond een uur of 3 ging Belinda weer weg met Soren en kon ik weer helpen met de paarden. Een aantal merries moesten naar een ander land en de veulens moesten bekeken worden. Hele chille dag weer.
Vrijdag had ik de hele dag geen kinderen! Ideaal af en toe. Huis schoon gemaakt en was gedaan enzo en lekker dingen voor mezelf gedaan, bij de paarden geweest. Sta ik de was op te hangen met muziek aan (niemand die je hoort en paarden zeggen er ook niks van dus lekker meezingnen) hoor ik ineens iets raars. Dus ik zet de muziek uit om te luisteren, lijkt het wel het gehuil van een wolf. Maar dat is gek dacht ik, hier zitten helemaal geen wolven... Luister ik nog een keer goed. Is het een van de koeien die aan het loeien is! Nou ik was blij dat ik alleen op dat moment. In de avond hebben we de kinderen opgehaald en zijn we langs de McDonalds gereden omdat het anders heel erg laat werd. Nou, dat hoeft ook niet meer van mij...
WEEKEND! Super leuk voor de kinderen natuurlijk. En voor mij ook wel een beetje, uitslapen en de kinderen vermaken zichzelf wel. Als ze niet elkaar slaan en gillen zijn ze heel lief tegen elkaar. Het ging soms wat moeizaam maar uiteindelijk is de dag ook zo voorbij.

Ik heb aardig wat geleerd van de afgelopen week. Kinderen zijn ontzettend leuk maar het is heel moeilijk andermans kinderen te corrigeren want iedereen doet dat anders. Als je nog niet alles weet hoe het hoort nemen de kinderen je heel snel in de maling. Ik denk dat het wel goed gaat komen de komende maanden ookal is het hier nogal afgelegen. Ik heb geen auto dus ik ben toch wel afhankelijk als iedereen naar beneden gaat. En ff naar Coffs lopen doe je ook niet. Met de auto is dat al een uur. Ik vind het onwijs leuk om te werken op de boerderij, of ik moet uitmesten, de paarden/koeien verplaatsten, voeren, paarden naar het land brengen of wat anders is. Het is allemaal geen punt. Toch ben ik hier ook voor de kinderen, alleen kan ik dan minder andere klusjes doen. Het is allemaal nogal wennen en ik mis zeker mijn leeftijds genoten. Ik zit heel veelmet Jacqueline wat heel gezellig is maar toch anders. Woensdag komt er een meisje die komt helpen met het trainen van de paarden. Ze is jockey geweest vroeger en Belinda kent haar al. Ze komt bij mij op de kamer slapen dus ik hoop dat we kunnen opschieten me elkaar.
Morgenochtend (zondag) gaan we op de boot van Ben, de vriend van Belinda, en hopelijk kan ik wat walvissen spotten. We willen met zonsopgang al op de boot zitten dus dat wordt extra vroeg opstaan. Maar leuk wordt het zeker! Het is altijd wel fijn als iedereen er is met die kinderen want ze luisteren natuurlijk veel beter naar moeders en oma dan naar mij.

  • 01 Augustus 2015 - 09:32

    Mama:

    lieverd, je hebt het echt naar je zin, maar hoe kan het ook anders : paarden.
    bofkont, heel goed dat je doorgezet hebt om weer terug te gaan naar Australie !
    Succes met de kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 16508

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: