Van alleen tot vrienden en veel ervaringen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Van alleen tot vrienden en veel ervaringen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Van alleen tot vrienden en veel ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 Juni 2015 | Australië, Airlie Beach

Ik bied vast mn excuses aan voor eventuele verschrikkelijke spellingsfouten. Mn nieuwe telefoon is Engels en corrigeert woorden naar het Engels en het toetsenbord is kleiner.

Daar was ik dan. In surfers paradise! Mooi strand met hele hoge gebouwen. En mijn backpackers resort. Het zat aan hotel vast en het leek op een motelkamer die je deelt met 3 andere mensen. Hier sliep ik 2 nachtjes alleen waren we kamergenoten niet echt sociaal. Ook in de commonroom en de keuken zat niemand... de eerste avond was ik tijdens het lezen in slaap gevallen. Moest er toch bijtijds uit dus zo vervelend was het niet. De dag erna ging ik naar currumbim wildlife sanctuary!

Het kostte me ongeveer een uur om er te komen. Maar eenmaal binnen kon ik direct met een koala op de foto. Mijn koala het Sapphire en was ruim 3 kilo. Super zacht zijn ze! Ik wil er eigenlijk eentje mee naar huis nemen. De hele dag heb ik door het park gelopen en vanalles gezien. Slangen, kikkers, Tasmanian devils, kangaroos en dingo's. Ik ben nog wezen kijken bij het voeren van krokodillen, een vogelshow waar ze coole vogels laten zien wat ze doen en ik ben op de foto geweest en de grootste roofvogel van Australië. De wegded tail eagle. Groot en mooi beest maar je wilt niet vast zitten in zn klauwen. Als laatste ben ik nog naar een schapenscheer show geweest. Hier liet iemand zien hoe je een schaap scheert. Het record staat op 866 schapen in 9 uur door een kiwi. Dat zijn veel schapen in weinig tijd. Het was eind van de middag en het park ging bijna sluiten dus tijd om naar huis te gaan. Terug in het hostel was er nog steeds niemand in de common room en blijkbaar waren mn kamergenoten uitgechecked. Ik had de kamer voor me alleen. Omdat ik nog steeds geen vrienden had was het een saaie avond. Maar ik had een tv waar mm harde schijf in kon dus heb ik de hele avond arrow gekeken. De volgende dag mlest ik uitchecken en had ik nog een paar uur voor dat de bus ging. Over het strand gelopen en mensen zien surfen tot lunchen en mn volgende boekingen bevestigen. Net na het middaguur was het tijd om naar brissie te gaan!

Brisbane.
Hier verbleef ik in het base hostel. Een bekend hostel die altijd groot is. Hier kwam ik eindelijk wat bekende tegen! Cas, Jeanine en Nena zaten in dit hostel. Overdag is er weinig tot niks te doen dus ik ging wat rondlopen. Mn telefoon lag in de oplader en natuurlijk raakte ik verdwaald! Heb het hostel terug kunnen vinden met behulp van andere mensen. Ik heb de hele avond met Nena en Jeanine gepraat en dat deed me goed. Na een aantal dagen helemaal alleen zijn had ik het helemaal gehad. Maar! Ik wist dat het vanaf Noosa allemaal veel leuker zou worden. Omdat ik de volgende dag in de middag pas weer vertrok zijn Nena, Jeanine en ik in de ochtend wat gaan doen. Ik heb die dag een vlucht terug naar Sydney geboekt samen met Nena en we hebben mijn laatste uurtjes in de zon op het dakterras doorgebracht met heerlijke lunch. Nena moest nog even terug naar haar travelagent em dat was dezelfde kant op als mijn bus. Kwam dat even goed uit.

Na Brisbane was het tijd voor Noosa! Ik verbleef in een hostel genaamd flashpackers. Ik werd opgehaald vanaf de bushalte, heb wat eten gekocht en ben gaan koken. Alweer kip met rijst bet begint behoorlijk mn neus uit te komen al die kip en rijst en pasta. Het was niet mega druk in het hostel dus bijtijds naar bed want ik werd om 7:50 naar de bushalte gebracht om naar Steve Irwin's Australia zoo te gaan. Er ging nog een meisje naar de zoo dus we hadden besloten om samen te gaan meriel was de eerste waar ik meer mee had dan alleen een "hoi". In de bus zat Charlotte al op me te wachten dus we waren met zn 3en. We hebben een show gezien waar ze vanalles zien. Een tamme dingo tot veel vogels en een krokodil. Hier deden ze het iets anders dan in de vorige zoo. Hier stonden ze bij de krokodil in het water. Het was het beste wat ik ooit gezien had. Precies hoe Steve Irwin het ook altijd op TV deed. In deze zoo hadden ze veel meer dieren. Ze hadden een Africa deel met giraffen, neushoorns en zebra's en ze hebben een eiland waar makis rond lopen. Ook zijn we naar een tikgershow geweest waar ze laten zien hoe ze de tijgers trainen. We moesten de laatste bus terug hebben die om 3:50 al ging. Het was ongeveer 2 uur rijden en ook nh werden we weer opgehaald door het hostel. Het was zaterdag en dat was gratis BBQ dag! Brood met worstjes maar het was lekker. Die avond zijn we met groepje gaan stappen en heb ik nog meer mensen ontmoet waaronder Nora en Becky. We zijn met een groepje naar het reef hotel gegaan, een super leuke avond gehad met goedkope drank en rond 1 uit lag ik in bed want het was behoorlijk dood na middernacht. Het was goed dat ik op tijd in bed lag want de volgende dag ging ik naar de Everglades! Dit was onwijs mooi en we hebben gekanoëd en we hadden een BBQ in de middag met super lekker vlees. Het was jammer dat ik mn telefoon in het busje had Laten liggen dus ik heb helaas geen foto's kunnen maken. Ik zat met 2 meiden in een kano en het duurde even voordat het lukte maar uiteindelijk gingen we super snel. We waren in de middag weer terug en verder heb ik weinig gedaan. 'S avonds een filmpje gekeken en tijd voor het bedje.

Rainbow beach! Aka Fraser tour!
Ik ging in de ochtemd wet en kwam ergens rond half 3 aan in rainbow beach bij dingo backpackers hostel. Om 4 uur hadden we een safety briefing met de hele groep en je zag direct in welke groep jij zat. Ik zat in een groep met 2 Engelse, 2 Zweedse, 2 Duitsers en een Canadees. 5 meiden en 3 mannen. Tijdens de briefing was het duidelijk dat het een grote groep was en we hadden totaal 8 auto's die werden opgesplitst in 2 formaties van 4.
Het duurde even voordat de groep een groep was want iedereen stond een beetje voor zich uit te staren. Er moesten een aantal dingen gebeuren zoals de auto inpakken het eten halen en het drank in een koelbox stoppen. Er werd niks gedaan dus ik zei tegen iedereen wat ze moesten doen. Er werd niet geluisterd en dat was erg jammer. Het duurde lang voordat we klaar waren maar uiteindelijk zaten we in de auto. Klaar om met een 4x4 land cruiser over het strand te crossen en landwegen af te gaan! Van de 8 gingen er 4 gingen rijden. De eerste dag hebben we veel gedaan. We zijn naar Eli Creek geweest en de champagne pools. Bij de champagne pools rende Charlotte ineens naar me toe en wat was ik blij om haar te zien! Een bekend leuk gezicht alleen was zou zij net weg gaan van de pools. Ik heb gezwommen in de pools en hier kwam in Nora en Becky uit Noosa weer tegen. Ze zitten blijkbaar in dezelfde groep maar andere formatie. Verder heb ik een vliegtuigtocht gedaan over het eiland en wat is het toch mooi. Het hele eiland is bedekt met bomen wat meertjes en zandduinen die zijn gemaakt door de wind. Ook het ik freshwater lake gezien of butterfly lake. Alle meren op Fraser zijn freshwater dus de naam is een beetje gek maar het meer is in de vorm van een vlinder. Heel mooi om te zien. Foto's volgen zodra ik een computer tot mn beschikking heb.
We werd afgezet bij het beroemde shipwreck. In 1935 is een schip gestrand tegen het eiland en sindsdien ligt het daar en wordt het elk jaar een beetje meer opgeslokt door het zand. Alleen de voorkant is nog te zien want de achterkant is gebruikt tijdens een bombardement oefening door het leger. Ik heb als laatste van de dag gereden en rijden door zand is toch best lastig maar wel heel leuk! Eenmaal op de camping aangekomen wist je direct wie er gewend was aan camperen en wie niet. Ik had een tent voor mezelf wat heel chill was alleen sliepen we wel op de grond. En de grond was hard... Heel goed heb ik niet geslapen maar het was beter dan verwacht. De 2e dag zijn we naar het beroemde lake McKenzie gegaan. Onwijs mooi meer met heel helder water. Hier kwam Charlotte weer naar me toe gerend! Dat kind zie ik ineens overal wat ik helemaal niet erg vind! En hier Begon mijn ongeluk. Ellen, een meisje die ik daar heb leren kennen, vroeg of ik een foto wilde maken met haar iPad. Ze wist het zeker dus ik pakte dr iPad aan. Op dat moment viel de iPad van zn cover zo plons in het water. Hij deed het gelukkig nog! Maar niet echt handig van me. Na lake McKenzie zijn we naar lake wabby geweest. Hier moesten we een half uurtje voor lopen en oppassen voor mogelijke slangen (geen slang gezien) en kwamen op de grootste zandduin van het eiland aan. Hier was een meer die minder helder was dan lake McKenzie. Harry sprong direct het water in om te zwemmen. Nog een paar gingen het water in op dat moment zag ik iets bewegen in het water. Ik dacht dat het een vogel was maar iemand anders zei dat het slang was. Iedereen als een speer dat water uit. Was het uiteindelijk toch een vogel haha. Harry en nog iemand gingen van de duin afrollen zo het water in. We moesten om 4 uur weer bij de auto zijn en toen we daar waren liep er ineens een dingo naar ons toe. Iedereen sprong de auto in! Ik dacht, zolang de tourguide buiten staat ben ik wel veilig bij hem in de buurt. De dingo had een van onze ballen gevonden, pakte deze op en liep er mee weg. Erg grappig om te zien. Die avond hadden we steak op het menu! Zooooo daar had ik zin in! Lekker gegeten en tijd voor spelletjes! Daarna kwam mijn ongeluk weer terug. Ik ging even naar de wc. En toen viel mn telefoon uit mn zal ik de wc. Hij deed het nog maar ik had de batterij er maar uitgehaald voor de zekerheid.

De rest van de avond kon ik alleen nog maar zeggen 'I just flushed my phone'. Omdat er een grote groep de nacht ervoor naar het strand waren geweest en geen dingo gezien had, gingen ik en 5 andere de laatste nacht naar het strand. Gewapend met dingo sticks liepen we naar het strand. 10 sec op het strand en er liep een dingo bij ons... Dus we zijn maar snel weer terug gegaan. Nog even bij het kampvuur gezeten en toen maar naar bed gegaan. De laatste dag was aangebroken en wat deed alles pijn van op de grond slapen. We gingen nog naar een meer en het was mijn beurt om weer te rijden. In land rijden zoals ze het noemen. Er zijn zeer weinig verharde wegen wat het rijden alleen maar leuker maakt! Bij het meer heb ik een uur bijna geslapen en iedereen was brak of had een kater. Erg gezellig haha. Om 12 uur was het lunch tijd en elk moment dat ik kreeg had ik mn telefoon in de volle zon gelegd in de hoop dat het zou helpen. Toen was het tijd om terug naar het vaste land te gaan. Voor zover je het vaste land kan noemen... Rond 3 uur waren we weer terug in het hostel en tijd om de auto op te ruimen en weer in te checken. Ik hadn telefoon aan de oplader gelegd maar mn telefoon kon mm batterij niet vinden. De hele nacht in rijst gelegen heeft ook niet geholpen. Mijn telefoontje is echt overleden. Ik was die avond zo moe dat ik om 10 uur al ging slapen. Ik was zo weg en het was toch koud! Heb toch maar weer een trui aangetrokken hahaha.

De dag erna ben ik naar het postkantoor gelopen om een nieuwe telefoon te kopen. Ik moet toch kunnen bellen. Het postkantoor had alleen Telstra telefoons (een netwerk) en ik heb een optus simkaart. Mega handig. Dus ik had Telstra gebeld om een code te vragen om te zorgen dat mm optus simkaart zou werken in de nieuwe telefoon. Dit heeft me anderhalf uur, 16 mensen, $25 en heel veel frustratie gekost. Maar uiteindelijk is het gelukt! Daarna was het wachten op de bus naar 1770!

Het was een busrit van 5.5 uur maar gelukkig kwam ik Nena tegen in de bus die naar Hervey Bay ging dus de halve reis had ik iemand om mee te kletsen. De andere helft kwam er een Nederlands meisje Sjouke naast me zitten die ook op Fraser island was. Dus die busrit ging me prima af. Aangekomen in Agnus Water werden ik en andere backpackers opgehaald door een shuttle bus van het hostel. De tassen in de bus en wij lopen. Het was niet ver dus goed te doen en zo wist ik direct waar de winkels zaten. Ik heb prima geslapen die nacht ondanks de kou.

Scooteroo stond er op het programma de volgende dag. Het was mooi weer, zonnig en warm. Ik werd opgehaald bij het hostel en gebracht naar waar de scooters stonden. Nadat ik een helm en een leren jack kreeg moest ik een oefen rondje rijden om te zien hoe ik reed. Appeltje eitje. En dat was te zien. Een van de instructeurs was Nederlands em we raakye direct aan de praat. Super gezellig. Nadat iedereen een rondje had gereden kregen we nog een kleine uitleg over de signalen en toen mochten we een scooter uitzoeken. Het waren scoorters die op motoren leken maar dan heeft klein en maar 50cc. Ik reed voorop achter een instructeur en we reden zo rond de 50 km/h. Tussendoor werden er wat foto's gemaakt en tijdens een tussenstop mocht ik een stukje achterop de 1100cc motor. Man, dag ging hard. Maar wat was dat gaaf! Toen we weer terug kwamen wilde er toch wel meer mensen achterop. Verder heb ik nog heel veel wilde kangaroos gezien en rond 5 uur was ik weer terug in het hostel. Na mezelf een paar uur vermaakt te hebben met het inhalen van dit verschikkelijk lange verhaal en een film stapte ik om 9 uur in de greyhound bus opweg naar Airlie beach! 10 uur in de bus. Dat wordt wat...

De komende dagen ga ik zeilen door de Whitsundays (waar ik een aantal mensen van noosa en Fraser island weer ga zien!), magnetic island bezoeken, white water raften en eindelijk skydiven!

  • 05 Juni 2015 - 16:55

    Mama:

    wat een heerlijk verhaal, schat.
    Je maakt heel wat mee hahahaha
    skydiven, coooolll!!!

  • 06 Juni 2015 - 12:38

    G.Elema-de Lange:

    Hallo Marleen,
    Wat een prachtig verhaal. Ik ben er nooit geweest, maar als ik dit zo lees, zie ik het gewoon voor me. Wat heb jij veel meegemaakt zeg. Nog een paar fijne weken. We lezen vast nog wel eens weer wat.
    Groetjes, tante Gonny

  • 08 Juni 2015 - 19:01

    Papa:

    Dag Lieverd,
    het heeft even geduurd, maar ik heb je hele verslag gelezen. Ik ga niet in op de typefouten, ik ken dat probleem: als ik een bericht in het Duits getypt heb en niet goed nagekeken, snap ik soms zelf niet meer wat ik bedoelde (nou ja ;-6 )
    Verder wordt het misschien tijd dat je eens een ander gerecht gaat uitproberen...? Er is daar genoeg krokodil (schijnt lekker te zijn) en ook struisvogel
    (heet daar ostrich ), hahaha.
    En die Charlotte... kom je ook over tegen, maar wel leuk natuurlijk!
    Was maar met mij naar Belgie gegaan, zoals toen met Eric, dan had je je heel wat kano oefenen kunnen besparen. Maar goed, iedereen op z'n eigen tijd en het was leuk!
    Dat er niet naar je geluisterd wordt, kan ik over meespreken, hoe je dat veranderen kan... geen idee: er wordt nog steeds niet naar me geluisterd. Iedereen weet het beter... OK, moet je het zelf maar ervaren. Ik hoop dat jij in de toekomst leert er beter mee om te gaan, ik heb het opgegeven!
    En dan natuurlijk weer altijd die Charlotte.. Wat een vriendin!!!
    Het belangrijkste van dat hele telefoonverhaal was het laatste: uiteindelijk gelukt!
    En Motorrijden is zoo leuk, dat mis ik hier het meeste. misschien ... in de toekomst...

    Dag schat, tot het volgende bericht en tot spoedig.
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 16506

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: