Bloed, zweet en tranen... Naar huis of doorgaan? - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Bloed, zweet en tranen... Naar huis of doorgaan? - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Bloed, zweet en tranen... Naar huis of doorgaan?

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Maart 2015 | Australië, Collaroy

Er is weer een hoop de gebeurd de laatste dagen! De training ging goed. Ik werd bij Vicsolar geplaatst in plaats van save the children. Dit zou makkelijker zijn werd er gezegd. Het kwam allemaal heel makkelijk en simpel over en ook de cijfers waren erg aantrekkelijk. Als je meer verkocht kreeg je meer geld, best logisch toch? De training duurde tot half 5 ongeveer. Donderdag was mn eerste dag. Half 11 op kantoor en we gingen aan de slag! We moesten het een en ander invullen en daarna maakte we kennis met de rest van de groep. Ik en een ander meisje werden ingedeeld in een mannengroep! De groep bestond nu uit 6 mannen en 2 meiden. De eerste dag liepen we met iemand mee om te zien hoe het ging. Ik liep mee met Tom en we hadden 6 leads die dag. Niet veel maar het kan slechter. Vrijdag moest ik het zelf doen. Ik had niet veel straten dus ik heb mijn gebied wel 5x gelopen. 0 leads... echt om depressief van te worden. Zeker als je manager steeds smst wie hoeveel leads heeft en de rest het wel lukt is het niet echt hoopgevend. Ik was behoorlijk chagrijnig na die dag. Er werd wel vaak genoeg gezegd dat het wel goed zou komen en het wel een paar weken kon duren voordat ik echt ging verkopen. Ik heb alleen geen tijd voor die onzekerheid! Goed, weekend! Boekje lezen, verder zoeken naar een nieuwe baan.

Ik zit hier al bijna 2 weken, ik heb een baan maar het is de meest verschrikkelijke baan ooit. Mensen vinden je niet aardig als je op de deur klopt. Ik zit nu wel een beetje in de stress dat ik het allemaal niet ga redden met geld maar naar huis is gewoon echt geen optie! Zaterdag op zondagnacht heb ik bijna niet geslapen. Pas na 5 uur viel ik in slaap terwijl ik om 10 uur al in bed lag. Zondag zag ik er de hele dag tegenop om maandag weer te gaan werken. Ik had een behoorlijke mental breakdown en was in staat om naar huis te gaan. Zag het niet meer zitten. Zondag ben ik alleen de hort op gegaan om werk te zoeken. Nog steeds had niemand me nodig of ik moest nog een paar weken wachten tot er misschien een vacature vrij kwam. Tijd die ik niet heb dus. Mn manager had gebeld hoe het ging en ik vertelde dat ik ermee wilde stoppen. Toch heeft hij me overgehaald om het te blijven doen.

Dus maandag stond ik weer op kantoor. Nog steeds half met een mental breakdown. Mn manager deed wel goed zn best om me een goed gevoel te geven en het gevoel te geven dat het me echt ging lukken. Dus weer met halve goede moed het veld in! Het was weer drama! Mn manager was nog een uurtje meegelopen om het te laten zien en ook dat ging niet makkelijk. Maar hij haalde er wel 2 binnen! Verder heb ik alleen gelopen. Gezellige praatjes gehad, deuren naar mn hoofd gegooid, ik ben de stoep afgejaagd en ik heb gebeld met mama! Die kwam met het geweldige idee om Alison te bellen. Mn oude werkgever in Sydney. Dat gedaan en ze had nog wel wat werk voor me zei ze. Dus ik ben dinsdag met Anke met de auto naar Sydney vertrokken. In de auto kreeg ik een berichtje van Kirsten dat het restaurant waar zij in werkt dringend mensen nodig had en een half uur later dan ik al een proefdag! Dinsdagavond kwam ik aan in Collaroy. Home sweet home voor de zoveelste keer. Een aantal bekende gezien en weer nieuwe gezellige mensen ontmoet. Woensdag was werk inkopen dag. Zwarte schoenen, zwarte broek en een witte blouse hoor je hier te dragen in de horeca. Op naar de goedkope winkels! Goed geslaagd moet ik zeggen. Alison belde me hoe het ging en vroeg of ik zaterdag een dubbele cruise kon doen. Natuurlijk kan ik dat doen! Meer werk is meer geld.

Donderdagavond had ik de trial, proefdraaien in het restaurant. Super klein restaurantje en we liepen met 6 man. Het zit in the rocks in Sydney en het heet pony diner. Het eten ziet er wel echt heerlijk uit! Na 2 uur mocht ik weer naar huis en ik ben voor de komende week al 5x ingepland. Doordeweeks werk ik meestal avonden en in het weekend overdag en avond. Met een beetje geluk kan ik 2 baantjes combineren om zo zoveel mogelijk geld bij elkaar te rapen. Het is nu vrijdag en het is weer heerlijk weer. Zoveel beter dan in Melbourne! In de middag nog even naar het strand gegaan, en ij de avond ben maar weer eens gaan sporten na 2 maanden! Dat was super leuk behalve dat ik de dag erna mega veel spierpijn had...

Zaterdag had ik 2 cruises voor de boeg en ik was blij dat ik weer op de boot stond! In de middag 40 mensen uit Ierland (ja, deze mensen kunnen drinken) en in de avond had ik 30 vrouwen op een vrijgezellenfeest. Super leuk! Ik was nog redelijk op tijd thuis en ik heb nog gezellig zitten praten met een aantal uit het hostel. Zondag was het nog even genieten van mn vrije middag want in de avond moest ik weer werken in het restaurant. Ik heb een boek gekocht, goede werkschoenen en toen was het tijd voor de arbeid. Het was niet druk die avond maar er was genoeg te doen. Om half 12 was ik al klaar! We hoeven alleen alles binnen te zetten en in de ochtend komt er een bedrijf die alles schoonmaakt. Mega handig!

Vandaag was ik weer vrij! Lekker op het strand gelegen, naja in de zee gezwommen, mn boek gelezen en niks gedaan! Morgenavond ga ik weer aan de slag in het restaurant. Ik heb er super veel zin in! Ik voel me weer een stuk beter dan vorige week want ik weet nu dat ik nog lang niet naar huis ga!

  • 12 Maart 2015 - 18:50

    Je Liefste Zus -A:

    Jeeeeeeej, hard werken en nog lekker lang blijven!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 16498

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: