Laatste dagen Collaroy en een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Laatste dagen Collaroy en een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Collaroy en een nieuw avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

20 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Dag vriendjes en vriendinnetjes!
De laatste dagen in collaroy heb ik niet heel veel meer gedaan dan op het strand gelegen, in het zwembad gechilled en niks gedaan. Nog meer nieuwe mensen ontmoet waar we zijn wezen stappen in de Ivy, dit is een mega grote discotheek met meerder verdiepingen en een een verdieping met een zwembad. Het was leuk om een keer mee te maken maar veel te druk naar mijn idee. Ook was er weer iemand jarig dus hebben we de zondagavond besteed in de Steyne. Niet mijn tent maar al met al was het gezellig! Anke en Danielle vertrokken op dinsdag voor een paar daagjes Blue Mountains dus die zou ik niet meer zien. Anke zal ik weer tegenkomen in Melbourne want we gaan samen the great ocean road doen! Woensdag was het tijd voor mij om te vertrekken. Toch wel gek om Collaroy dan eindelijk echt te verlaten en de komende tijd er niet meer terug te komen.

Ik ga eindelijk naar Nieuw Zeeland! Hier heb ik 2 maanden naar uitgekeken en dan is het tijd om te gaan. Kwart voor 9 in de ochtend stond ik bepakt en bezakt met mn huisje op mn rug afscheid nemen van alle leuke mensen in het hostel. Op naar het vliegveld! De vlucht zou om 12:40 vertrekken maar helaas had deze enige vertraging. Het was een vlucht van ongeveer 3 uurtjes dus na een filmpje en wat eten was de tijd zo voorbij.
Op Auckland airport begon het dan. Mn backpack was voor het eerst een van de eerste dus die kon ik snel pakken. Toen moest door de douane en begon de pret. Aangezien was gaan sporten een paar dagen eerder zat er behoorlijk wat aarde aan mn sportschoenen. Dit moet je aangeven want ze zijn hier net zo streng als in Australië! Dus ik werd in een aparte rij gezet en dat duurde en dat duurde. Toen ik eindelijk aan de beurt was werden mn schoenen gewassen en mn backpack werd zelfs gezogen omdat er strandzand inzat! Hoef ik dat ook niet meer te doen. Het duurde alleen wat lang. Na al dit moest ik opzoek naar Linda die op me stond te wachten. Ik had haar al snel gevonden dus op naar huis! Linda moest donderdag en vrijdag werken dus die dagen moest ik mezelf vermaken. Donderdag door de stad gewandeld en een plan bedacht voor de rest van de weken. Hier heb ik een tour geboekt bij Kiwi Experience! Met een hop on hop off ticket kan ik overal uitstappen waar de bus stopt en zie ik NZ in 3 weken! Er was maandag pas weer plek in de bus dus ik bleef tot zondag bij Linda. Zaterdag en zondag heeft Linda me rond gereden naar mount Eden en the black sand beaches waar het zand echt zwart is.
Hierna heeft ze me afgezet bij mm hostel waar ik een nachtje gratis kon slapen. Altijd fijn. Prima geslapen want ik moest half 8 opstaan. Ontbeten en op naar de bus. Daar zat al bijna iedereen. Tas in de bus, ticket laten zien en een plekje zoeken.

Er zitten zo'n 50 mensen in de bus waarvan 4 Nederlanders (inclusief ik) en 2 van de USA/Canada en de rest Europanen (vooral veel britten) geloof ik. De buschauffeur (100% kiwi voor zover dat kan) is heel aardig en heeft de nodige grappige grapjes. Tijdens de rit vertelt de chauffeur over de geschiedenis van Nieuw Zeeland en laat een aantal briefjes doorgaan waar je op kan aangeven of je bepaalde betaalde activiteiten gaat doen. Op elke plek kan je zowel betaalde als onbetaalde activiteiten doen. De onbetaalde activiteiten zijn meestal wandelingen maar zeker niet minder leuk om te doen! Ik zat naar een Deen waar ik niet veel gespreksstof mee had dus de eerste 3 uur waren nogal saai helaas. Voordat we aankwamen in hot water beach reden we door een dorpje genaamd tairua. Dit is Maori voor two tides. Op de heen weg reden we over brug waar geen water onder lag en op de terugweg de volgende dag lag er een rivier alsof hij er altijd heeft gelegen. Vandaag de naam two tides.

Eenmaal aangekomen in hot water beach moesten we inchecken en onze lodge vinden. Hierna gingen we naar het strand! Voor dit strand, genaamd Cathedral Cove, moesten we een stukje met de bus en besloot ik naast iemand anders te gaan zitten. Hier heb ik Terri ontmoet. Engels meisje, super aardig en we kunnen goed lachen. Dus ik heb mn travelbuddy gevonden! Om bij het strand te komen moesten we volgens de chauffeur 25 minuten naar beneden lopen en 35 minuten omhoog. Dit was dus gewoon omhoog en omlaag en het duurde 30-40 minuten. Het strand was heel mooi en we hadden een mooi uitzicht. Om 5 uur was het tijd om terug te gaan naar de lodge om te eten en te wachten tot we konden doen waar we voor kwamen.

Hot water beach staat erom bekend dat je bij eb een gat kan graven waar dan 64 graden water uitkomt. Als je dit mengt met zeewater heb je je eigen hottub! Super leuk natuurlijk alleen was het eb om 00:30... je kan wel anderhalf uur voor en na die tijd graven dus we zijn er rond 11 uur heen gegaan want we moesten de volgende dag om half 8 alweer vertrekken. Toch hebben we het gedaan en het was echt geweldig! De temperatuur blijft veranderen van koud naar heet naar lekker naar heet. Ik heb een aantal keer mn billen en voeten en benen verbrand maar het was het waard! Het was een heldere nacht en man wat hebben ze hier veel sterren! Ook heb ik voor het eerst een vallende ster gezien! Die duurde nog vrij lang ook. Rond 1 uur lag ik in bed en om kwart voor 7 ging de wekker. Nog even lekker 6 uurtjes slapen! Dacht ik tenminste.... totdat een van mn kamergenoten zo verschrikkelijk hard begon te snurken dat iedereen wakker werd behalve zij... erg jammer en ik snap niet dat ze niet wakker werd want het was echt heel hard. Ik was dus behoorlijk moe toen ik echt moest opstaan.

In de ochtend snel mn tas ingepakt en in de bus gegooid en ben Terri gaan zoeken. Na 2 uurtjes rijden zijn we gestopt bij een oude mijnschacht en hebben we daar rond gelopen. Nog even gestopt bij een supermarkt om inkopen te doen (het is zoveel makkelijker als je met zn 2en eten koopt dan alleen) en toen door naar Waitomo. We hebben betaald voor een dorm (meerdere mensen op 1 kamer) en Terri en ik hebben een twin gekregen! We slapen dus met zn 2en op een kamer en de bedden liggen lekker zacht! Over 2 uur ga ik black water raften. Of eigenlijk is het black Labyrinth. Daar had ik echt super veel zin in! Het koste wat maar het klonk dan ook heel leuk. Hoe duurder hoe leuker natuurlijk. Die ik heb gedaan was de goedkoopste van de 3 waarbij je daadwerkelijk ook wat deed en niet alleen op een bootje zat. Je werd in een wetsuit gehesen (een andere dan met surfen) en je kreeg sokken, schoenen en een helm met lampje (erg handig in een grot zonder licht). Daarna kregen we onze tubes. Gewoon simpele rubbere banden zodat je kan drijven. Hier gingen we achterstevoren van klein watervalletjes afspringen en dobberen. Stukjes lopen en proberen niet je hoofd te stoten tegen de stalactieten. Het was leuk om te doen maar ik had er toch meer van verwacht. Ik heb wel gloeiwormen gezien! Tenminste zo verkopen ze het. Alleen zijn volgens de tour guides gloeiwormen al jaren geleden uitgestorven en kijk je eigenlijk naar glimmend poep van een larf die alleen maar slaapt, eet en seks heeft als hij/zij volwassen is. Aangezien deze beesten geen mond hebben waardoor de max 3 leven kunnen ze alleen seks hebben om te blijven bestaan. Beetje vreemd als je het mij vraagt maar oke.
Eenmaal terug van de raften zijn Terri en ik maar gaan eten en hebben we de avond eigenlijk op onze kamer gezeten met vanalles uitzoeken over de reis. Welke activiteiten gaan we doen en wat gaat dat kosten enzo.
Het is 11 uur in de nu ik dit typ en ik ga zo maar slapen om wat nachtrust in te halen. Morgen gaan we naar de hobbiton! Ik ga deze overslaan want het gaat anders weer $75 kosten en ik moet echt keuzes gaan maken. Tot de volgende keer!!!

  • 20 Januari 2015 - 20:55

    Mama:

    Hoi schat,

    Misschien verstandig als je een dagboekje maakt wat je allemaal ziet en ervaart.........anders ben je dat volgend jaar vergeten.
    Wat heb jij een spannende reis !!
    Ik kijk nu al uit naar je volgende blog.
    kus....






















  • 20 Januari 2015 - 21:31

    Paps:

    Weer een geweldig verslag
    Al dat uitgaan en die drukte... Je lijkt wel een dochter van mij
    ;-)
    Tja, in NZ... Moet je maar geen illegaal zand mee nemen. Ik had je nog zo gewaarschuwd! Hahaha.
    Goed gekozen wat die Deen betreft. Dat is een van de duurste landen in Europa ;-) En ja, snurken hoort erbij. Vraag maar aan Tanya, ik weet van niks, maar ze houdt mij wel wakker! ;-)

    Die hotWater toestand ken ik. Alleen draai ik de kraan op die temperatuur op dat tijdstip als het mij uit komt.
    Hahaha.
    Oh ja. Die glimmende lichtjes: dat zijn gewoon LEDs. Voor ignorante touriste.


    Grapje. Have a good time,
    Love,
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 16502

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: