De Brown familie en werk! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu De Brown familie en werk! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

De Brown familie en werk!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 December 2014 | Australië, Collaroy

Er is weer een hoop gebeurd deze week!

Laten we beginnen waar we geëindigd zijn. Na een middagje werken op de cruise was ik om 7 uur weer terug in het hostel. Hier was iedereen druk bezig met het avondeten. Omdat het pakjesavond was stond er pannenkoeken, speculaas en warme chocolade melk met slagroom op het menu! Helaas is het alleen bij de pannenkoeken gebleven maar die smaakte weer heerlijk. Tijdens het eten hebben we (met een mannetje of 15) uit volle borst sinterklaas liedjes gezongen en het halve hostel stond ons een beetje raar aan te kijken. Niet dat we daar minder gek van deden, maargoed. Gelukkig voor ons wist Sinterklaas dat er een hoop Nederlanders in Sydney zouden zitten dus hij kwam ook nog even op bezoek met 2 pieten! (foto's staan op facebook) Het was lachen, gieren en brullen en ik mocht ook nog even op schoot bij de Sint! Hierna gingen we een spelletje spelen. Iedereen moest iets uit zn backpack (of ergens anders vandaan zolang je het maar niet nodig had). Het was een dobbelspelletje en hierdoor krijg je een kadootje maar voor je het weet ben je het weer kwijt. Ik het er uiteindelijk 2 lepels (klein en groot) uit gesleept! Dat komt vast nog wel een keer goed van pas! Om 11 uur was ik helemaal gesloopt en ging het lichtje uit.

Zaterdag was het ook weer tijd voor de arbeid! Er stonden 2 cruises op de planning maar ik was alleen nodig tijdens de eerste cruise, dus ik moest de bus terug naar huis pakken. Geen probleem! Alleen was het jammer dat de bus een half uur te laat was. In de avond gingen we natuurlijk Manly weer in voor een drankje en een dansje met een bijzondere draai van de avond. Na de busrit moesten vrijwel alle mannen heel nodig een boom besproeien want het kleine stukje lopen naar de wc was blijkbaar te ver. Voor de meeste was er niks aan de hand maar 3 van ons werden gegrepen door de politie. $500 pp. Auw... 1 van de 3 was net 2 dagen in Australië, WELKOM! Hierna zijn we toch nog volgens plan de Sharkbar in gegaan. Hier zag ik een aantal bekende en de nieuwe groep was er ook, dus een en al gezelligheid!!!! Helaas zijn ze hier in Australië nogal streng en word je er snel uitgegooid als het lijkt alsof je te veel gedronken hebt (en als je man bent denk ik) dus waren er zoals gewoonlijk een aantal spontaan verdwenen. Op de een of andere manier komen we elkaar altijd weer tegen bij de bushalte ook al zit er aardig wat tijd tussen.

Zondag ochtend werd ik wakker in een bloedhete kamer. Ik dacht lekker in de handmat te gaan liggen buiten maar ook dat was niet uit te houden! In de middag (nadat ik ze had wakker gemaakt) gingen Bart, Nout en ik naar de Hunger Games! Aangezien we hier bijna 4 seizoenen in een dag hebben ging het weer van een bloedheet zonnetje naar een flinke regen en hagelbui tijdens de film. Gelukkig zaten wij binnen. Toen we weer terug waren rond 5 uur kregen we nog een grote regenbui met onweer. Dit hebben we al een week. In de avond stond er weer een film op het programma maar het einde heb ik niet afgekeken want ik was al 3x in slaap gevallen.

Maandag was voorlopig mijn laatste dagje in het hostel en was het tijd om weer even naar het strand te gaan! Daar heb ik nog een paar uur doorgebracht en net toen ik het hostel weer binnen stapte brak het WEER los. In de avond hebben we monopolie gespeeld met een aantal mensen. We hadden 4 teams, Jan en ik waren team Rijswijk-Brabant, Guido en Dylan waren een team, Bart en Nout waren team Jut en Jul en Hylke was een eenmans leger. Jan en ik waren al vrij snel kansloos dus hadden we al ons geld (letterlijk) op Hylke gezet. Toch hebben we het nog best lang uitgehouden want we zaten steeds in de gevangenis haha. Hylke heeft wel gewonnen!

Dinsdag was het tijd om naar m'n nieuwe verblijf te gaan. Ik werd rond half 11 opgehaald door Alison (m'n baas) om 10 dagen bij haar in huis te blijven slapen. Ze (Alison en haar man Aaron) hebben het deze week behoorlijk druk met veel cruises dus een handje extra in huis komt altijd van pas. En het scheelt mij een hoop kosten aan slapen en eten. Ze hebben 3 zonen, Sebastian (Seb) 10 jaar, Abel 8 jaar en Archie 6 jaar. Het was Sebs verjaardag dus ik kreeg in de avond ook nog taart, perfecte timing! De kinderen zijn heel leuk, heel druk en stellen een heleboel vragen. Seb is erg goed in schaken en is helemaal fan van voetbal. Volgens mij is Robben nog z'n favoriete speler ook dus dat er een Nederlands meisje in huis woont vindt hij helemaal geweldig. Niet dat ik iets van voetbal begrijp maar daar gaat het niet om. Ik heb een kamer voor mezelf met een kingsize bed en een eigen badkamer. Voor het avondeten gingen we sushi eten. Dat moest gehaald worden en ik vroeg of ik mocht rijden... Dat mocht gelukkig wel! Het is heel bizar om aan de rechterkant van de auto te zitten en links te moeten rijden. Alles is anders behalve de pedalen en de pook. Het was even touch en go maar het ging best goed. Gelukkig zat Alison naast me om me eraan te herinneren dat ik hier een korte bocht naar links moet maken en een lange bocht naar rechts!

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben, heb ik een beetje in huis rond gehangen en prezzies (cadeautjes) ingepakt. Alison had het een en ander gekocht voor de catering en in de avond heb ik 75 eye fillets voorgebakken. Het was alweer laat voordat ik klaar was dus opnieuw lekker naar bed!

Donderdag was het weer showtime! Alison en Aaron hadden maandag een nieuwe boot gekocht genaamd Fleetwing. Hier hadden we vandaag een cruise op. De boot is iets groter dan hun andere boot maar oogt veel ruimer van binnen met een hele grote bar. Het was een gezellige cruise met leuke mensen. In de avond zijn Alison en ik even snel naar de Kmart geweest voor een werkshirt, een werkbroek en werkschoenen. De werkkleding bestaat uit een witte blouse, een zwarte broek en zwarte platte schoenen. Kmart is cheaper dan cheap alleen de werkbroek hebben we niet kunnen vinden. Alison heeft zelf nog genoeg zwarte broeken thuis dus die trek ik dan aan als ik moet werken. Vrijdag was een drukke dag met 2 cruises en nieuwe schoenen. Een hel dus. Tijdens de 2e cruise was en toevallig een Nederlandse jongen aan boord waar ik de halve avond mee heb gepraat. Heel gezellig maar wel raar om weer ineens veel Nederlands te praten na een paar dagen alleen maar Engels te horen en spreken. Ik stond om 8 uur naast m'n bed en ik lag er om half 1 ('s avonds) eindelijk weer in. Gesloopt maar tevreden. Zaterdag waren er weer 2 cruises maar omdat ik er vrijdag al 2 had gewerkt mocht ik de eerste werken en deed Alison de tweede. Daar was ik achteraf heel blij mee! De cruise was weer super gezellig (ik heb echt een hele leuke baan!). Het was een bedrijfs-kerst-uitje en de baas had zich verkleed als Jack Sparrow, tenminste daar moest het op lijken. Ik heb me weer prima vermaakt en ik kreeg op het einde nog een knuffel van Jack Sparrow en $50 fooi in m'n handgedrukt. Dat is natuurlijk nooit verkeerd! Toen moest ik naar huis rijden. Er zat ongeveer een uur tussen de 2e cruises dus heen en weer rijden was niet te doen. Alison stond al te wachten tot we terugkwamen en toen reed ik met haar auto terug naar huis. Ik had wel al een paar keer gereden maar alleen in een stad was toch wel spannend. Dus, Google Maps aan en gaan! Zoals gewoonlijk laat Google Maps we in de steek door te ratelen "GPS signaal verloren..." Want dat is zo handig als je in een stad bent die je totaal niet kent. Ook zei Google Maps "volg deze weg tot blabla" en blabla stond natuurlijk niet op de borden waardoor ik zo recht de stad in reed. Heel erg fijn als je zelfs de straatboordjes niet kan vinden. Na een aantal rondjes gereden te hebben door de stad en de app een aantal keer opnieuw te hebben gestart heb ik de snelweg weer gevonden. Het was wel een goede oefening als die rondjes rijden! Ik was na 50 minuten veilig thuis aangekomen en ik hoefde niks meer te doen. Alles werd voor me opgeruimd en er stond ineens eten voor m'n neus! Na het eten nog een film gekeken met de kinderen en daarna nog even gekletst met Julie, de zus van Alison die aan het oppassen was. Om kwart over 10 lag ik al bijna te slapen maar heb ik nog even geskyped met mama en Eric.

Dan komen we weer aan bij zondag, vandaag dus. Ik had een vroege cruise en we moesten de gasten om half 11 ophalen dus 8 uur de deur uit! Het was een makkelijker cruise met makkelijke mensen dus ik heb veel niks staan doen. Omdat ik veel gewerkt heb en weinig heb geslapen had ik helaas de hele dag hoofdpijn wat niet fijn was. Na een warme douche en een pijnstiller is de hoofdpijn gelukkig verdwenen maar laat gaat het zeker niet worden vanavond! Het is nu kwart voor 8 en ik morgen en overmorgen (maandag en dinsdag) heb ik vrij!! Dus ik ga morgen weer een keer naar het strand denk ik. Ik hoorde vandaag dat er woensdag 1 cruise is, donderdag hebben we 2 cruises op 1 boot dus weer een lange dag, vrijdag 1 cruise en zaterdag ook 2 cruises. Op vrijdag ga ik weer terug naar het hostel in Collaroy.

Tot zover mijn dagelijks leventje bij de Brown family!

  • 15 December 2014 - 01:37

    Mama:

    hoi moppie, dat is weer een leuk verhaal. Veel plezier in je vrije dagen.

  • 21 December 2014 - 13:08

    Gonny Elema:

    Hallo Marleen,
    Wel een week te laat, maar toch even reageren. Genoten van je verslag. Wat maak je veel mee. Fijn, dat je werk had en dat het goed beviel. Prettige Kerstdagen en alle goeds voor 2015. Tot een volgende keer. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 16511

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: