Zoeken, tegenslagen en dilemma's - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Zoeken, tegenslagen en dilemma's - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Zoeken, tegenslagen en dilemma's

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 November 2014 | Australië, Collaroy

Zondag... Na een leuke avond stappen was het een dagje bijkomen. De verwachting was dat het 40 graden zou zijn maar dat was gelukkig niet zo. Het was warm maar bewolkt wat eigenlijk wel goed uitkwam, dus een dagje strand. Het zeewater was zoals altijd koud maar niet te koud dus ook nog even in de zee gezwommen. Zaterdag had Lotte al tegen me gezegd dat ze maandag het vliegtuig ging pakken naar Bali om naar haar vriend te gaan en maandagochtend was het zover. Lotte weg en Marleen alleen. Gelukkig had ik al nieuwe vrienden gemaakt en na maandag was ik vrienden geworden met een andere groepsreis (zo ben je nooit alleen!)

Eigenlijk heb ik de afgelopen week niet veel spannends gedaan. Voornamelijk naar werk en een kamer gezocht. Ik ben er wel achter dat beide tegelijk niet handig is omdat Sydney zo groot is. Dus eerst werk en dan een kamer in de buurt. Werk vinden blijft lastig, je moet overal zelf achteraan gaan en zelfs dan lukt het nog niet. Maandag ging ik naar een restaurant die mensen zoeken, het was anderhalf uur reizen om daar te komen. Daar eenmaal aangekomen stond ik voor een dichte deur... Ze zijn dicht op maandag (goede research van mezelf!). Dus op dinsdag maar weer terug. CV achter gelaten en "ze gaan me bellen". Ook heb ik naar een kamer gekeken dinsdag maar die vroeg $40 per nacht, ik zou m'n kamer delen met 3 mannen en de kamer was niet veel groter dan hier in het hostel waar ik zit voor $28 per nacht. Dus toch maar weer terug naar het hostel.

Woensdag heb ik eigenlijk weinig gedaan want ik had even nergens meer zin in. Voor donderdag had ik me ingeschreven om mn RSA te halen. Responsible Service of Alcohol is een certificaat die je nodig hebt als je in de horeca wilt werken. Kost wat maar dat verdien je binnen een dag terug als je werk hebt.

Een aantal mensen van de nieuwe groep gaan een paar weken tot kerst een beetje touren met de auto. Ze hebben 3 auto's en zijn me aan het overhalen om mee te gaan. Het lijkt me super gezellig om mee te gaan en het zou een stuk goedkoper zijn om op een (gratis) camping te slapen in een tent of een auto dan in een hostel zitten te zitten in het dure Sydney zonder werk. Ik twijfel heel erg omdat ik bang ben dat ik geen geld heb maar hoe dichter we bij kerst komen hoe minder groot de kans is dat ik een vaste baan vind voor een paar weken. De moed geef ik nog niet op want ik ben nog steeds hard opzoek naar baan.

Er zit een hotel naast het hostel waar ik m'n CV heb afgeleverd en gister ben ik nog een keer langs gegaan. Toen werd er gezegd dat het persoon die erover gaat (Rob) vandaag aanwezig zou zijn. Dus ik ben net weer langs geweest en Rob was spontaan weer vrij. Toen heb ik gezegd dat ik hard een baan nodig heb, m'n RSA heb gehaald, zeker full time beschikbaar bent en ik zeker hier ben met kerst (drukke periode voor de horeca) en ik voor de 3e keer langs ben gekomen. Toen heeft een andere manager opnieuw m'n CV aangenomen en er een aantal dingen opgeschreven dus ik hoop dat ze nu echt er wat mee gaan doen. Ik heb mezelf een deadline gegeven om te beslissen of ik mee ga met die groep of dat ik hier blijf, maar ik moet eerst nog m'n financiele plaatje bekijken wat ik straks ga doen.

Ik heb ook nog goed nieuws! Vlak voordat ik vanmorgen weer op jobhunt ging zag ik bij de receptie in het hostel op het jobboard een dagbaan liggen. Van 11 uur tot 11 uur barvrouw op een cruise! RSA was verplicht en die heb ik toevallig gister gehaald! Dus ik heb direct gebeld en ik word morgen om 10 uur opgehaald! Toch weer extra centjes!
Mocht ik meegaan touren dat is dat ook wel een optie om een dagje hier en daar te werken. Maar dat word wel goed zoeken op het internet waar ze mensen nodig hebben op dat moment. Kortom, ik heb weer een hoop om over na te denken. 1 ding weet ik zeker: in Sydney blijven zonder werk is geen optie.

Het blijft spannend maar goedkomen doet het altijd dus daar ga ik nu ook maar vanuit.

Hakuna Matata!!

  • 28 November 2014 - 18:11

    Mama:

    lieverd, zo ken ik je weer. Het gaat goed komen, top dat je die cursus gedaan hebt.
    volg je hart en je intuitie, ik hou van je !

  • 28 November 2014 - 22:59

    Gonny Elema:

    Je komt er wel,Marleen Houd vol. Van wie heb jij dat "schrijftalent?" Leuk om je zo te volgen.

  • 29 November 2014 - 11:42

    Papa:

    Het leven is hard, maar What doen't kill you, makes you stronger!
    Hoe groot is de kans dat als je gaat toeren, je ook nog een baan kan vinden?
    Hou vol, kus, papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 16504

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: