Terug naar het grote Sydney! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu Terug naar het grote Sydney! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

Terug naar het grote Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 November 2014 | Australië, Collaroy

Maandagochtend half 8 ging de wekker. We moesten om kwart voor 9 weg en nog inpakken dus wat eerder opgestaan. Het inpakken van die backpack gaat steeds beter! Om 11:20 ging onze trein weg en het was nog 2 uur rijden dus we zijn op tijd vertrokken ivm wegwerkzaamheden. We moesten dit keer 1x overstappen maar de andere trein was aan de andere kant van het spoor dus er kon niks fout gaan!
Eenmaal terug in Sydney moesten we ons hostel nog vinden. We moesten naar Sydney Central Backpackers in Kings Cross. Het hostel zat dichtbij het station van Kings Cross dus dat was ook fijn. De kamer was best groot vergeleken met Collaroy en we hadden ook een eigen koelkast! Bijna een luxe. Het was intussen al na 3en dus we gingen maar opzoek naar wat avondeten. We hadden om 7 uur afgesproken om voor een huis te kijken dus we moesten op tijd eten. Het avondeten was heel simpel (gezien de keuken in het hostel megaklein en heel vies was), een Beef Pie (een bladerdeegtaartje met gehakt erin. Super lekker!) en een stokbroodje. Het zou nog een half uur duren voordat we bij het huisje waren dus we zijn op tijd vertrokken. Het geeft tenslotte een slechte indruk als je te laat bent en dat willen we niet! Het huisje in klein maar leuk voor de feestdagen voor 3 man dus we hebben eigenlijk direct "ja" gezegd.
Terug in het hostel waren onze kamergenoten er ook. Bo uit Belgie en Sandra uit Frankrijk. Van Bo hoorde ik dat Kings Cross een beetje de getto is van Sydney en dat je beter niet alleen over straat kan gaan in de avond. Heb ik natuurlijk weer! Toch maar snel weggaan hier!
De volgende dag gingen naar het beroemde Bondi Beach! Ontbijt was gratis in het hostel (brood met jam, jam of jam) dus dat gingen we eerst doen. Na het ontbijt hebben we de spullen gepakt en iets na 11en waren we op het strand. Ik had gepland om er niet te lang te blijven maar de dingen gaan hier nou eenmaal zelden zoals gepland dus we lagen langer dan ik dacht. Het waaide behoorlijk hard waardoor je de zon dus ook niet voelt branden dus mn rug is behoorlijk verbrand helaas. Daar ga ik nog wel even last van krijgen. Ook ben ik de zee ingeweest maar die was heel koud! En het was best saai in je eentje in een koude zee.
Toen we terug waren in het hostel hebben we met moeite eten gemaakt (pasta) want ik ineens doodop. Dagje strand is vermoeiender dan je denkt. Om 7 uur lag ik al bijna te slapen. Ik had besloten om niks meer te gaan en om 9 uur lag ik in diepe coma.
Woensdagochtend om 11 uur hadden we een afspraak met Niels van AB. Het kostten ons bij 2 uur om er te komen met het ov. Niels had ons aangeraden om een kamer op flatmates te zoeken en de sollicitatie even af te wachten. Dus wij gingen vol goede moed op de computer kijken voor een kamer. Nadat we 5 mensen een bericht hadden gestuurd konden we bij eentje al direct kijken! Ook dit heeft ons 2.5 uur gekost. (Ja, Sydney is heel erg groot) Eenmaal daar aangekomen zagen we een hele mooie kamer, niet heel groot, maar de je had een koelkast, badkamer en opbergruimte in de keuken die je deelde met 1 andere kamer van de 6. Het was nogal prijzig en het zat bovenaan een heuvel dus we kijken nog even verder.
Het was intussen alweer 4 uur geweest dus tijd om terug te gaan. Het eten van gister opgewarmd en nog even sociaal gedaan met mensen uit Nederland. Soort van op tijd naar bed want morgen hebben we een sollicitatiegesprek!
Zoals gewoonlijk was Lotte weer veel te vroeg wakker en dus mijn wekker! Ik had mn tas maar vast een beetej ingepakt, ontbeten en op naar ons gesprek. Het was een half uurtje lopen en we kwam mooi op tijd aan. We moesten een formulier invullen en wachten tot we geroepen werden. Voor ons waren 3 Duitsers en na ons nog 2 andere mensen. Voor mijn gevoel ging het gesprek heel goed maar we werden tussen 4 en 6 gebeld als we waren aangenomen. Hij zei dat mijn Engels heel goed was en dat ik een leuke uitstraling heb dus ik dacht dat ik een streepje voor had. Na het gesprek hadden we iemand gebeld van flatmates die niet gereageerd had op een bericht. Ja hoor! We konden vandaag nog komen kijken. Om 6 uur vanavond waren we welkom. Omdat het net na 12en was toen we hadden gelunched besloten we terug te gaan naar het hostel om even te relaxen. Dat had ik blijkbaar wel nodig want ik heb nog 2 uur half geslapen. Vroeg gegeten en weer vertrokken voor de kamer. Toen we binnenkwamen had ik het gevoel alsof we in een aflevering van "hoe schoon is mijn huis?" waren beland. Het was klein en vies en ik begreep direct waarom deze goedkoop was. Ik zoek nog wel even verder. Het was intussen allang 6 uur geweest en we waren nog steeds niet gebeld. Helemaal terug bij af. Geen baan en geen kamer. In het hostel direct achter een computer gaan zitten en nog 4 sollicitaties verstuurd. Ooit moet er toch iemand zijn die me wilt hebben?? Voor nu maar slapen want morgen gaan we terug naar Collaroy! My home away from home.

Echt lekker geslapen had ik niet. Ontbijten, geld storten en snel uitchecken! Toen we het hostel van Collaroy inliepen voelde ik me bijna thuis en gelukkig hadden ze nog 2 bedden voor ons. Wel in een 6 persoonskamer maar deze kamer is een stuk ruimer dan de vorige. Toen we hadden ingechecked kwam ik erachter dat ik gebeld was door een nummer en Lotte ook. Ik terug bellen, kreeg ik te horen dat het nummer niet meer ingebruik was! Beetje vreemd maargoed. Op de computer hadden we opgezocht van wie dit nummer zou kunnen zijn want zeer waarschijnlijk was het een werkgever. Het duurde even maar toen had ik iemand aan de lijn. Maandag om 11 uur hebben we weer een sollicitatiegesprek. We hebben nog wel verder gezocht naar werk en op dat moment kwam Larissa en Daphne van onze groepsreis binnen. Die zeiden dat we gewoon langs restaurantjes moesten gaan met ons cv en dat dat wel zou werken. Dus wij ons cv kopieeren en vol goede moed manly in gegaan. Hier en daar binnengelopen en gevraagd of ze mensen zochten. Bij de een kreeg ik een beter gevoel dan bij de ander en eentje zei zelfs dat hij ons gaat indelen voor een trial! Helaas moeten we nu weer wachten tot we worden gebeld.
Boodschappen gedaan, salade gemaakt en toch maar weer gaan sporten. Iets te lang geleden. In de avond met Nederlandse mensen op het dakterras gezeten wat heel gezellig was!

Zaterdag (vandaag dus) heb ik nog niet veel gedaan, ik ben een uurtje op het strand gaan liggen om zo te voorkomen dat ik weer zou verbranden. Vanmiddag nog een op kamerjacht en vanavond stappen met een aantal jongens uit het hostel in Sydney!

Sorry lieve mensen maar door het zoeken naar werk en een kamer heb ik weinig foto's gemaakt de laatste dagen. De andere foto's staan nu bij de goede verslagen.
Tot snel!

  • 22 November 2014 - 16:52

    Mama:

    Groeten uit Turkye van Anke en mij. Morgen gaan we naar Capedocie en daar ligt SNEEUW 15 cm. Verder is het heerlijk, prima reis, luxe hotels en een nederlands sprekende reisleider met veel kennis. Dikke kus !⁸

  • 23 November 2014 - 12:23

    Anne:

    succes met solliciteren! x

  • 24 November 2014 - 12:28

    Papa:

    Nounou, het gaat allemaal niet zoals je gedacht en gehoopt had. Troost je: dat ken ik. Gelukkig heb je daar mensen om je heen die je kunnen helpen en verder is het een groot avontuur. Veel geluk met je volgende baan!

  • 26 November 2014 - 21:00

    Gonny Elema:

    Hallo Marleen,

    We zijn onderhand weer 4 dagen verder. Misschien heb je wel een baantje of een kamer.niet getreurd. Jullie zijn met elkaar en maken heel wat mee.veel plezier en tot een volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 16489

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: