De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 November 2014 | Australië, Sydney

De (officiele) tweede dag was de regeldag. Dat is een drukke dag dus om 6 uur werden we aan het ontbijt verwacht. Na het ontbijt zijn we met de ferry naar manly wharf gevaren om in manly alles te regelen, zoals een bankrekening, medicare en een simkaart. Verder hebben we door de stad gelopen en relaxed gegeten in een park. We zijn bij het Operah house geweest (wat een lelijk ding van dichtbij en van binnen) en vervolgens weer terug naar de ferry. In de avond hadden we nog een travel&talk waarin alles werd verteld over hoe je kan reizen en welke leuke dingen je kan doen onderweg (zoals skydiven enzo!!). Als avondeten hadden de mensen van AB een deal gesloten met de pastria naast het hostel dus cheap, lekker en veel eten. Daar houden wij van! Na een lange en drukke dag waren we toch wel moe dus weer op tijd het bedje in.
De volgende dag (zaterdag) konden we 'uitslapen' (kwart voor 7 aan het ontbijt) en zijn we naar de blue mountains geweest en een wild life park. Hele mooie bergen en we hebben ook de 3 sisters gezien (als je het verhaal kent is het leuk, anders zijn het gewoon 3 bergjes naast elkaar). Ook heb ik m'n eerst spin gezien hier en ik ben gewoon normaal gebleven haha. Lotte had nog een slang gevonden en volgens Paul (de man die ons overal heen rijdt en alles weet over de blue mountains) vertelde dat het een zogenaamde bruine slang is en de meest giftigste in Australië en nog agressief ook. Op afstand blijven dus en vooral met rust laten. In het wild life park kregen we een soort paspoort waarin we stempels konden verzamelen. Als we alle stempels hadden waren we "echte aussies"! In dat park liep er vanalles rond. Vogels, flying foxes (grote vleermuizen) uilen, tazmanian devils, dingoes (wilde honden), wombats, reptielen. En nog veeeeeel meer. Maar ook niet te vergeten de koala's en de kangaroos! De meeste kangaroos liepen los en kon je voeren. Men, wat zijn die dierem zacht en schattig! Veel foto's van gemaakt maar die volgen nog! Ook de koala's wilde ik het liefst meenemen. Wat een chill leven hebben zij zeg. Beetje hangen in een boom, eten, slapen en bekeken worden door al die stomme toeristen en backpackers. Ook heb ik een koala geaaid! Helaas zag deze er behoorlijk stoned uit... tegen de tijd dat we weer terug waren konden we ons klaarmaken voor een gezellige stapavond! Eerst met een aantal gegeten en daarna naa een bar genaamd "Shark Bar". Beetje vreemde mensen hier maar je vermaakt je al prima door naar mensen te kijken. De bar ging om half 3 ofzo dicht en we moesten nog een half uur met de bus dus we gingen maar op tijd weg. Nog even met een paar op het strand gechilled en daarna dan ook maar gaan slapen. Op zondag was het ontbijt pas om kwart voor 10!! Iedereen blij! Hierna hebben we een, relatief korte, wandeling gehad door manly langs het strand en hebben we gelunched op een grote rots met mooi uitzicht op zee! Na de lunch hebben we weinig gedaan. De hele dag op het strand gelegen! De dag was zo voorbij helaas. In de avond hebben Lotte en ik samen gegeten en om 8 uur begon de bootcamp! 4 mensen durfde het aan om mee te doen. Ik probeerde een bootcamp te geven en mee te doen maar dat is net ff te lastig. Dus nadat we klaar waren heb ik zelf nog het een em ander gedaan. Ik had het niet te zwaar gemaakt want maandag was het dan eindelijk zover. SURFEN!!!!! Helaas moesten we wel weer om 6 uur aan het ontbijt zitten want we zaten nog wel 3 uur in de bus. Eenmaal aangekomen op het strand kregen we allemaal een wetsuit aan en kregen we de basis op het strand. Daarna mochten we spelen in het water. De eerste paar keer dacht ik dat het me nooit zou lukken maar vlak voor de lunch is het me toch gelukt om te gaan staan. Soort van dan... na een lekker broodje en wat drinken kregen we nog een korte theorie over de zee en waar je het beste kan surfen en daarna gingen we weer het water in. Het was super leuk en opgeven doe ik niet zo snel dus ik bleef als een van de weinige over. Het is wel doodvermoeiend om steeds terug door de golven naar een goed plekje te komen terwijl je in een paar seconden weer aan de kust staat/ligt. Maar! Het is me wel gelukt om een paar keer goed op het surfboard te staan! Stiekem wel een beetje trots. Als laatste avondmaal met de groep hebben we nog gebbqed en vanaf dinsdag is het ieder voorzich. Veel mensen reizen woensdag af naar Melbourne en Lotte en ik blijven in Sydney.

  • 11 November 2014 - 06:31

    Mama:

    Wakker worden en jouw verslag lezen : beter kan mijn dag niet beginnen.
    Nu ga je het zelf invullen. Ben al weer benieuwd naar je volgende verslag.
    ik ga straks naar Amersfoort, naar Tijn.
    dikke kus !!


  • 11 November 2014 - 16:21

    Papa:

    Ik ben (stiekem) ook best wel een beetje trots op je!

  • 13 November 2014 - 19:31

    Cherena:

    LEEEEUK marleen!!!
    Ik ben jaloers!!! :)

    veeeeeel plezier! En super leuk je verhalen!

  • 16 November 2014 - 16:06

    Gonny Elema:

    Marleen, ik lees nu pas je andere 2 verslagen. Leuk! Wat kun je leuk schrijven. Verslag van : uit de groep heb ik net gelezen. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 16509

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: