De heenreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Feliksik - WaarBenJij.nu

De heenreis

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 November 2014 | Australië, Sydney

Het begon allemaal dinsdagochtend al. Afscheid genomen van Christine en de laatste dingetjes inpakken die ik daarvoor vergeten was. Vervolgens kwam ik erachter dat er 3 ongelukken waren op de a4 dus dat begon al goed. Eenmaal op schiphol aangekomen was het zoeken! Ik had al een aantal weken contact met 14 andere maar had geen idee hoe ze eruit zagen. Nadat we elkaar gevonden hadden en we een briefing kregen gingen we inchecken. Ik werd naar de priority rij getrokken door Kim en Lotte (met wie ik direct een goeie klik had) liep vrolijk achter me aan. Na het inchecken konden we nog even wat drinken en daarna naar de "kiss and goodbye". Afscheid met tranen natuurlijk. Eenmaal door de douane met de andere tranende gezichtjes waren 22 backpackers op elkaar aangewezen. Eenmaal in het vliegtuig zaten lotte en ik gescheiden van de rest maar dat maakte niet veel uit. Konden het heel goed vinden met elkaar. Af en toe een beetje praten met de rest want wie was ook al weer wie????
Een tankstop in bangkok (uurtje wachten) en daarna weer het vliegtuig in. Gezien we een nacht hadden overgeslagen heb ik gelukkig 2 uur heerlijk geslapen in het vliegtuig en daarna kwam de 10 uur wachten in taipei. Eerst moesten we naar de transferdesk om te vertellen waar we heen moesten. Nadat we eindelijk door de douane waren en we de taxichauffeur hadden gevonden werden we naar ons hotel gebracht. Ook was het een hele opgave om iedereen een kamer te geven. Ik en lotte zaten op 1 kamer. Even snel douche en de bikini aan want er was een zwembad! Totaaaaal niet boeiend maar opzich wel lekker. Vervolgens met zn alle in een vaag restaurantje gegeten en om 20:30 werden we Opgehaald om weer naar het vliegveld te gaan. Klaar voor de laatste vlucht van 9 uur en 20 minuten. Omdat de vlucht verre van vol zat had iedereen van Australian backpackers (AB) minimaal 2 stoelen voor zichzelf. Ik was behoorlijk moe en we vlogen 's nachts dus ik heb gelukkig nog een kleine 7 uur soort van kunnen slapen. En toen kwam het! Geland in sydney... door de paspoortcontrole en de douane van sydney... border security verhalen enzo. Was best spannend. Bij mijn paspoortcontrole werd mn paspoort meegenomen door een meneer die ik moest volgen. Die ging het een en ander op de computer doen en riep er nog iemand bij. nou ik werd wel een beetje zenuwachtiger toen. Ineens kreeg ik mn paspoort in handen gedrukt en mocht ik doorlopen. Gelukkig! Na de tassencontrole stondem de mensen van AB al op ons te wachten. Het was warm buiten en we moest een busje in om naar het Opera house te gaan en vervolgens naar het hostel. Daar kregen we weer een briefing en hadden we 2 uur voor onszelf (snel een broodje eten want ik had trek). Om half 6 (had ik behoorlijke honger want ik had alleen ontbeten op het vliegtuig en een klein broodje wat veel te duur was) moesten we verzamelen voor de bbq! Yes, dacht ik! Eten! Nee hoor... weer een praatje van anderhalf uur! Iedereen viel bijna in slaap want iedereen is moe. Net klaar met de bbq en ik heb al koalaburger (niet vies maar ook niet super lekker) en kangaroo (best lekker!) Gegeten. Morgen wordt een drukke dag want gaan we alles regelen en daarna komen alle leuke dagen.

  • 07 November 2014 - 12:54

    Mama:

    Heb je net gesproken via Skype, geweldig....
    lange reis was dat, je schrijft het voor mij met beelden, ik zie je gaan.
    Slaap lekker voor nu, dikke kus..

  • 07 November 2014 - 17:48

    Anne F:

    Leuk, peentje, je bent er!! Wees maar blij met de minder lekkere koalaburger, voor je t weet kan je alleen nog bonen uit blik betalen ;) x

  • 09 November 2014 - 07:01

    Wesley:

    Wees maar blij! Voordat jehet weet zit je aan de noodles zoals de rest van de backpackers in Australie :)

  • 09 November 2014 - 11:52

    Papa:

    Leuk verslag. Ik mis af en toe een "n". Maar goed, ik begrijp wat je bedoelt! En die koalaburger: je moet wel eerst het vel er van aftrekken!

  • 12 November 2014 - 12:08

    Tante Nelly:

    Ik heb geen afscheid van je kunnen nemen. Een hele fijne tijd in Australië. Ik begrijp, dat je niet alleen bent. Je hebt allerlei mensen om je heen. Veel plezier. Ik begreep, dat je daar werk zoekt. Het is te hopen, dat dat daar gauw lukt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 16501

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 06 Juni 2015

Backpacken Down Under

Landen bezocht: